Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Egy lélegzetnyire

Film értékelés

2018. november 11. - kovacs.netti

Kb. egy hónapja néztem meg ezt a filmet, mikor betegség miatt otthon voltam egy hetet. Véletlen bukkantam rá Snitten és belevágtam. Alapvetően szeretem a francia filmeket és a sztori is érdekes volt. Nem is csalódtam, élvezhető volt. 

Egy lélegzetnyire (Just a Breath Away / Dans la brume)

2018 – 89 perc – francia – kanadai – sci-fi – dráma – katasztrófafilm

Rendező: Daniel Roby

Forgatókönyvíró: Guillaume Lemans, Jimmy Bemon, Mathieu Delozier

Operatőr: Pierre-Yves Bastard

Zeneszerző: Michel Corriveau

Szereplők:

  • Romain Duris - Mathieu
  • Olga Kurylenko - Anna
  • Fantine Harduin - Sarah
  • Michel Robin - Lucien
  • Anna Gaylor - Colette
  • Réphaël Ghrenassia - Noé
  • Erja Malatier - Charlotte

Egy párizsi család igyekszik túlélni egy apokaliptikus földrengést, ami után a várost úgy a harmadik emelet magasságáig sűrű, sárgás, mérgező köd lepi el. A helyzetet bonyolítja, hogy a család lánya olyan súlyos beteg, hogy egy hatalmas átlátszó csőben kénytelen élni a nappali közepén, amiből nem mozdulhat ki.. A köddel együtt jön az áramszünet, az akkuk meg végesek…

Ez egy tipikus francia film, érződik az első pillanattól a végéig. Kicsit vontatott, kicsit művészi, kicsit túltolt, de ezt mégis egy egyszerű köntösbe bújtatva. Egyedi és karakteres. Na pont ezt csípem a francia filmekbe. Valamiért én nagyon át tudom élni őket, még akkor is, amikor más már halálra unja magát. Mindez működött ennél a filmnél. Az egész húzza a történetet, vontatott, viszont végig tartotta az érdeklődésemet és izgultam. Egy vérbeli dráma izgalommal, szeretettel, önfeláldozással. Sci-fi kategória kicsit ráerőltetett szerintem, de fogjuk rá. Színészek szerintem jól lettek kiválogatva, megkedveltem a karaktereket. Ez a köd hatalmas ötlet. Szép a mondandója a filmnek és a végén a csattanó fergeteges. Nem mondom, hogy ajánlom bárkinek, mert rengetegen unalmasnak találnák. Nem véletlenül barátom nélkül néztem meg mert tudtam, hogy végig szenvedné. Viszont aki bármi késztetést érez arra, hogy francia filmet nézzen, akkor ezt nézze meg mindenképp. Nálam 5-ből 4 pontot kap.

4.png

 A posztere és az információk a film Snitt-es oldaláról származnak, illetve a másik borítókép Pinterest-ről.

süti beállítások módosítása