Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Bolognai spagetti gombával

Mit ettünk ma?

2018. augusztus 30. - kovacs.netti

sp.JPG

Az ételek császára a bolognai spagetti. Bolognai szósz tulajdonképpen bármilyen tésztával. Imádom, nincs is jobb. Tök mindegy hogy házi, éttermi vagy éppen menzai. A spagetti az spagetti. Bármikor és bármennyit képes lennék felfalni belőle. Nem is értem miért került ilyen sokadik helyre az új konyhában elkészült kaják között. Az új paradicsomszósznak köszönhetően nem lett olyan tökéletes, mint ahogy én kedvelem, de azért két nap alatt simán elfogyott.

Hozzávalók

  • olaj
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 500 g darált sertéshús
  • 1 konzerv gomba
  • paradicsom szósz (típusa ízlés szerint, nekem egy darabos, vizesebb és egy sűrű szósz került végül bele)
  • 1 csomag spagetti tészta
  • kechup
  • sajt
  • fűszerek: só, bors, fokhagyma granulátum, ételízesítő, bazsalikom, oregánó, bolognai mártás alappor

Elkészítés:

Sós, forrásban lévő vízben 10 percig főzzük a spagetti tésztát. Hagymákat felszeleteljük, olajon elkezdjük megpirítani és közben hozzáadjuk a husit, fűszerezzük sóval, borssal, fokhagyma granulátummal, ételízesítővel, bazsalikommal és oregánóval. Amikor kifehéredett, hozzáadjuk az előzőleg felszeletelt gombát.

spi_1.jpg

Miután elfőtt alóla a víz még pirítjuk kicsit, majd hozzáadjuk a paradicsomszószt. Kaptam otthonról egy számomra ismeretlen paradicsomszószt. Sajnos csak mikor kiöntöttem vettem észre, hogy ez tulajdonképpen paradicsomdarabkákból áll. Semmi baj nincs vele, de ha ezt tudom inkább esetleg chili con carne-ba raktam volna bele. Jobb szeretem, ha a bolognai krémesebb a paradicsomszósztól. De semmi gond, volt otthon paradicsompüré is, így miután jól összefőztem a paradicsomokat a husival, hozzáadtam azt is. Hozzáadjuk a bolognai alapport, kóstoljuk és fűszerezzük, ha szükséges. Összerottyantjuk még kicsit és már tálalhatunk is. 

spi_2.jpg

Két napra elegendő volt és megint annyit ettünk, hogy moccani sem bírtunk. Gyors és egyszerű és simán lehet variálni az alapanyagokat. 

süti beállítások módosítása