Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Puncsos keksz

Keksz készítés második felvonás

2018. augusztus 22. - kovacs.netti

pk2.JPG

Rettentően unatkoztam ma délután, úgyhogy ismét sütöttem puding alapú kekszet. Úgy látszik ez ilyen szerdai program... Múltkor vásároltam puncsos pudingot is, így ma abból készült a keksz. Eredetileg epreset akartam venni, de amikor ma elővettem észrevettem, hogy nem ártott volna elolvasni mi van ráírva és nem csak fogni a rózsaszínt. :D Most kicsit igényesebb voltam és szebb golyókat formáztam, meg talán kicsit kisebbeket is, de még mindig nem az igazi. Egyszer talán lesz türelmem a mini golyókhoz. A recept teljesen ugyanaz, mint a csokis keksz esetében, de azért leírom még egyszer. 

Hozzávalók:

  • 25 dkg puha margarin
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg finomliszt
  • 100 g puncsos pudingpor 

Összekeverjük a hozzávalókat, golyókat formázunk belőle és villával megnyomkodjuk őket. A puncsos pudingporral nagyon mókás megrágott rágógumi színt és állagot vesz fel. Sütőpapírral kibélelünk egy tepsit, 200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük és megsütjük alul-felül sütés módban. Az eredeti recept 10 perc sütést ír, múltkor 20 percig sütöttem, most viszont 30 perc alatt lett kész. Egyáltalán nem értem miért, mert mindent ugyanúgy csináltam. De egyszerűen félbe kell vágni egyet sütés közben és látszik, hogy kell-e még neki idő vagy sem.

kollazsok_2.jpg

Sajnos sütés után kivilágosodott és eltűnt a rózsaszínes szín, így elvetettem az ötletet, hogy rózsaszín (puncs vagy eper), csokis és vaníliás pudingporral majd valami alkalomra szép színes kekszeket gyártok. Vagyis az ötlet nincs elvetve, csak muszáj lesz ételfestéket is használni hozzá. Ízre a csokis jobb volt, egyáltalán nem érezni a puncsot, sima keksz ízű, ami nem rossz, csak hát uncsi.

pk1.JPG

süti beállítások módosítása