Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Gyors zabpelyhes keksz

Mit sütöttem tegnap?

2019. március 04. - kovacs.netti

zabpelyhes_keksz1.JPG

Tegnap nagyon ettem volna valami édességet, de lusta voltam vásárolni menni, így az otthoni alapanyagokból gondoltam valamit biztos ki lehet hozni. Rátaláltam Cookpadon egy mogyorós zabkeksz receptre, ami nagyon megtetszett. Végül egészen átalakítgattam, de elkészült a keksz. Roppant gyorsan összedobható, finom, nem túl édes, nem túl hizlaló, és alig jár mosogatnivalóval. 

Hozzávalók:

  • kb. 200 g zabpehely
  • 50 g zabpehelyliszt
  • egy kevés sütőpor
  • 100 g vaj
  • 1 db tojás
  • folyékony édesítő ízlés szerint
  • kb. 100 g Nutella
  • étcsokoládé

Elkészítés:

Összetördelünk étcsokoládét, én a tábláról 2 sort tördeltem bele, de keveselltük, legközelebb többet használok majd. A vajat megolvasztjuk, majd minden alapanyagot összekeverünk. Édesítőt mindenki saját ízlése szerint használjon, még én is csak barátkozok vele. A masszából golyókat gyúrunk, majd ráhelyezzük egy sütőpapíros tepsire, villával laposra nyomkodjuk.

zabpelyhes_keksz2.JPG

180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük 25-30 percre alul-felül sütési módban. Mikor kiszedjük, egyet törjünk ketté, hogy a belseje is megfelelő-e. Ropogós, de nagyon zabpelyhes, ezért könnyed állagot fogunk kapni.

zabpelyhes_keksz3.JPG

Mindkettőnknek nagyon ízlett, viszont én édestelennek találtam. Nincs sok Nutella benne, így az éppen csak háttér ízt ad, érdemes lenne kicsit több édesítőt bele tennem legközelebb. Ebből a mennyiségből a képen látható adag készült, ami egész sok, 3 darabot bírtam belőle legyűrni úgy, hogy nem is vacsiztam előtte. 

süti beállítások módosítása