Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Kávés mufkóta

Mit sütöttem ma?

2019. december 02. - kovacs.netti

A napokban belefutottam Degeszpocak weboldalon egy kávés muffin receptbe, ami nagyon megtetszett egyszerűsége miatt. Ma hirtelen felindulásból meg is sütöttem, de mivel nem készültem, nem volt otthon muffin papírom és a mintás szilikonos formával nem akartam vacakolni, így őzgerinc formában készítettem, majd szeleteltem. Furcsa lett, muffin állag szokatlan formában, el is neveztük mufkótának. :) Annyit változtattam még, hogy több kávét használtam az erősebb íz miatt, plusz egy vaníliás cukrot, ezen kívül követtem a fenti linken található receptet.

kaves_mufkota.JPG

Hozzávalók:

  • 150 g margarin
  • 150 g kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál baracklekvár
  • 4 tasak 3:1-ben kávé
  • 150 g liszt
  • porcukor (szóráshoz)

Elkészítés:

Margarint megolvasztjuk, hozzáadjuk a cukrokat és a két tojást. Habverővel elkeverjük, majd hozzáadjuk a sütőport és a lekvárt is, ismét elkeverjük. Végül jöhet a kávé és a liszt, alaposan elkeverjük. Az őzgerincformába sütőpapírt vágunk, egyenletesen eloszlatjuk a muffin tésztát és előmelegített sütőbe tesszük 190°C-ra alul-felül sütési módban 35-40 percre. (A forma miatt kellett tovább sütni, mint az eredeti receptben leírtak.) Tűpróbával ellenőrizzük, hogy kész-e, majd ha kiszedtük, hagyjuk hűlni. Kicsit később fejre állítva kiborítjuk, szeleteljük, ha van rá igény, porcukrozzuk. 

Egyszerű és nagyon finom! Legközelebb jobban felkészülök és igazi muffinokat készítek belőle. Érdemes kipróbálni!

süti beállítások módosítása