Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Magyar kekszgolyó

Tematikus édesség

2019. december 02. - kovacs.netti

magyarkekszgolyo.JPG

November végén zajlott a Wales - Magyarország futball mérkőzés, amit rettentően vártunk és természetesen a barátainkkal együtt néztünk meg. Általában mindig készítek a meccses napokra valami rágcsálnivalót vagy rendes vacsit, viszont most az egyszerű, de nagyszerű zsúrszendvicseknél maradtam. Gondoltam valami egyszerű édesség még bele fog férni az időmbe, úgyhogy készült a szenyók mellé kekszgolyó is. Szokásos módon készült, a receptet >>>itt<<< találjátok. Mégis kifejezetten büszke voltam rá, emiatt készül róla a bejegyzés. Hogy alkalomhoz illően tálalhassam már elkészítés előtt kitaláltam, hogy piros-fehér-zöld borítást fog kapni. Ez így nehezített pálya volt, mivel ki kellett találnom, hogy mivel burkoljam, hogy ezeket a színeket kapjam. Volt pár ötletem, amik persze nem jöttek össze. Piros és fehér díszítésnek szerettem volna a Sparos akciós újságban hirdetett karácsonyi díszítő porokat megvenni, a zöld díszítéshez pedig pisztáciát céloztam meg. Persze ezek közül semmit sem találtam... Minden túlzás nélkül szerintem legalább fél órát keringtem a Sparban, közben három telefonhívást indítottunk Anyával, hogy milyen alternatívák jöhetnének szóba díszítéshez. A fehér színnel nem volt gond, a porcukor és kókusz egyből eszembe jutott, végül porcukros lett. Zöld díszítésben Anya ötlete lett a nyerő. Mondta hogy látott kis zöld karácsonyfa alakú díszítő cukrot, fedjem be azzal. Kicsit murisnak találtam, hogy karifás legyen, de gondoltam összetöröm majd és a törmelék tökéletes lesz a golyók beborítására. Hát jó nagyot tévedtem, mert képtelen voltam porosítani, úgyhogy végül mentek rá a kis karácsonyfák. A legtöbb gondom a piros díszítéssel volt, mert valamiért minden rózsaszín. A díszítő elemek, a cukorkák, egyszerűen minden édes rózsaszín. Jobb ötlet híján vettem áfonyás Rucola cukorkát, amit amúgy imádok. Azt összetörtem és abba forgattam a golyókat. Teljesen jól hozta a tőle várt piros színt, csak a golyók elfogyasztása nem volt túl jó, mert túl kemény a cukorka. Ugyanez volt a zöld golyókkal is. Egyedül a porcukros  golyócskák voltak teljesen normálisan fogyaszthatóak. Lényeg a lényeg, szuper jól néztek ki és a kívánt hatást elértem vele, viszont megtanultam hogyha legközelebb ilyesmit tervezek, akkor jobb előbb körbenézni, vagy több boltot felkeresni, nem az utolsó pillanatokban SOS megoldást keresni, ha az A terv nem válik be.

süti beállítások módosítása