Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Erdei gyümölcsös sajttorta

Valentin napi torta próbálkozás #2

2020. március 08. - kovacs.netti

Tavaly elég vacakul sikerült a Viktornak készített Valentin napi meglepim, úgyhogy eltökéltem, hogy idén valami biztosabbra megyek rá, nehogy megint az egész estét a konyhába kelljen töltenem kétségbeesések közepette. Így jött a sajttorta ötlete. Azelőtt sose csináltam, mert unalmasnak és időhúzósnak tűnt az, hogy a fázisok között állandóan hűteni kell a rétegeket, de igazából kiderült, hogy ez roppant praktikus, mert közben akármit lehet csinálni. Kifejezetten előnyös egy izgága kiskutyus mellett, aki csak rövid ideig viseli el, ha valamivel foglalatoskodok, ha megunta, akkor keresi a rosszalkodási lehetőséget, hogy felhívja magára a figyelmet. Így az ő asszisztálásával készült el a sajttorta, ami hatalmas sikerélmény  lett, ráadásul a végtelenségig variálható, szóval ez is felkerül az egyszerű és gyors édesség képzeletbeli listámra.

erdeigyumissajttorta.JPG

Hozzávalók:

  • 450 g kekszmorzsa
  • 400 g margarin
  • 1 dl méz
  • 200 g fagyasztott erdei gyümölcs mix
  • 1 tasak zselatin por
  • 4-5 evőkanál kristálycukor
  • 2 evőkanál porcukor
  • 250 ml habtejszín (Hulala)
  • 500 g mascarpone
  • szívecskés tortadíszítő

Elkészítés:

Megolvasztjuk a margarint, majd hozzászórjuk a kekszmorzsát és hozzákanalazzuk a mézet. Alaposan elkeverjük, összenyomogatjuk. Fogunk egy tortaformát (én 32-eset használtam), az aljába vágunk egy kerek sütőpapírt, hogy könnyebben ki tudjuk majd szedni a szeleteket, majd rákanalazzuk a margarinos-mézes-kekszmorzsát. Amennyire csak tudjuk lenyomkodjuk és próbáljuk egyenletesen eloszlatni, hogy szép legyen a torta. (Nekem még nem ment tökéletesen, de talán majd legközelebb.) Betesszük a hűtőbe, közben elkészítjük a gyümis réteget. Bevásárlás után kint hagytam a fagyasztott gyümi mixet, hogy felengedjen, így nagyjából kiolvasztva kerül be egy lábosba. Kb. 2-3 dl meleg vizet engedünk hozzá és elkezdjük forralni. Hozzáadjuk a kristálycukrot is, kevergetjük, illetve én szétnyomkodtam a nagyobb gyümiket is, hogy kicsit pépesebb legyen. Mikor klasszul összerottyant, lekapcsoljuk alatta a tűzhelyet, majd beleszórjuk a zselatint. Kevergetjük egy darabig, majd egy-két percet hagyjuk hűlni. Ezután kiszedjük a tortakezdeményünket és szépen ráöntjük a gyümis szószt, egyenletesen eloszlatjuk és irány vissza a hűtőbe. Az utolsó réteghez felverjük a habtejszínt. Nem kell kemény habbá, én mixert sem használtam, csak kézzel, hogy kicsit habos legyen. Majd hozzákanalazzuk a mascarponet és jó alaposan elkeverjük. Adtam hozzá egy kis porcukrot is, de nem kell túlzásba esni. Ha szép krémes állagot értünk el és eleget hagytuk dermedni már a zselatinos réteget is, akkor rákanalazzuk, szépen eloszlatjuk és irány vissza a hűtőbe. A szívecskés tortadíszeket csak szeletelés előtt szórtam rá, hogy ne olvadjon bele.

erdeigyumissajttorta2.JPG

Annak ellenére, hogy Valentin napra készült a torta, aznap úgy bevacsiztunk, hogy már nem fért belénk semmi és meghagytuk másnapra a szeletelést. Gyönyörűen le tudtam venni róla a tortaformát és szépen lehetett szeletelni és enni is. Nekünk nagyon-nagyon bejött, két szeletet csomagoltam Anyáéknak, de azon felül mi ketten faltuk be az egész tortát. Ajánlom mindenkinek!

süti beállítások módosítása