Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Vörös Veréb

Film értékelés

2018. július 24. - kovacs.netti

Érdekes, hogy csak most néztük meg ezt a filmet, pedig vártam, de tegnap este végre sor került rá. Ha választanom kéne Jennifer Lawrence-t mondanám kedvenc színésznőmként. Bármilyen szerepet el tud játszani, jól állnak neki a komolyabb karakterek, így olyan filmekben is játszik, amik könnyen a kedvenceim közé kerülnek. Emiatt éreztem elsősorban, hogy kötelező film lesz, plusz a történet sem tűnt rossznak. Igaz, hogy az orosz-amerikai titkos ügynökös filmek nem feltétlen az én világom, de sosem lehet tudni… Ezután megtudtam, hogy a filmhez tartozik egy könyv is, sőt kettő is, végképp kíváncsi lettem. A könyvet meg is rendeltem, még a film előtt szerettem volna elolvasni, de természetesen ez nem történt meg. Viszont szerintem hamar pótolni fogom.

vorosvereb.jpg

Vörös Veréb (Red Sparrow)

2018 – 142 perc – amerikai – dráma – thriller – 18 éven aluliak számára nem ajánlott

Rendező: Francis Lawrence

Forgatókönyvíró: Eric Warren Singer, Justin Haythe

Író: Jason Matthews

Zene: James Newton Howard

Vágó: Alan Edward Bell

Szereplők:

  • Jennifer Lawrence - Dominika Egorova
  • Joel Edgerton - Nathaniel Nash
  • Jeremy Irons - Korchnoi
  • Matthias Schoenaerts - Vanya Egorov
  • Mary-Louise Parker - Stephanie Boucher
  • Ciarán Hinds - Zyugonov
  • Joely Richardson - Nina
  • Douglas Hodge - Volontov
  • Sakina Jaffrey - Trish Forsythe
  • Sergei Polunin - Konstantin
  • Sasha Frolova - Ánya
  • Árpa Attila - Usztinov biztonsági őre
  • Nicole O'Neill - Szonya
  • Kristof Konrad - Usztinov
  • Anger Zsolt - orosz nagykövet
  • Szabó Simon - Usztinov biztonsági őre
  • David Miller - Victor
  • Pethő Kincső Nóra - kihallgató
  • Sebastian Hülk - Matorin
  • Charlotte Rampling - mentor

A kémek nem válogatnak az eszközökben. Egy titkos ügynök nemcsak pisztolyokkal, késekkel, mérgekkel és poloskákkal bánik tökéletesen. Ha kell, a teste lesz a fegyvere.

Dominika Jegorova az orosz titkosszolgálat egyik legjobbja. És ahhoz, hogy a cége titkokat szedjen ki a CIA magas rangú emberéből, akinek a fejében ott van az Oroszországban működő amerikai ügynökök listája, csak egy eszközt használhat: el kell csábítania.

Az akció jól indul, de azután hiba csúszik a számításba. A két ügynök életre-halálra menő játékba kezd: az átverések, hazugságok, fenyegetések csak a kezdetet jelentik? A ráadás a tiltott szenvedély.

 Összességében ez egy igen jó film, nem sok hibát tudnék felsorolni. Az eleje számomra kicsit vontatott, unalmas. Azt hittem már bőven a film közben tartunk, mert annyira sok időnek tűnt az első 20-30 perc, aztán szólt a barátom, hogy ez amúgy egy két és fél órás film és még sehol sem tartunk. Meglepődtem és aggódni kezdtem, hogy ez sosem fog beindulni, ha még ilyen sok vissza van. Végül is rá lehetett hangolódni. Nem mondanám, hogy túl pörgős film, viszont végig megvan a feszültség, lazán ki lehetett bírni ezt a számomra irreális új film trendet, hogy két és fél órás már minden film. A vége kifejezetten izgalmas és a csattanó miatt megéri kitartani a végéig. Nem szeretnék a konkrét sztoriról többet mesélni, mert inkább a film hangulata fogott meg és így spoiler mentes a véleményem is. Na és az újdonság mindig nagyobbat üt. A film vontatottságán segít a szereplő választás is. Kifejezetten jól játszanak a színészek és véleményem szerint passzolnak a karakterekhez. Jennifer Lawrence jó választás volt ismét, tökéletesen alakította Dominika személyét. Nem sok színésznő jut eszembe, akit a helyére tudnék képzelni. Viszont jól meglepődtem a magyar szereplőkön. Bevallom, csak Anger Zsoltot fedeztem fel, viszont neki roppant mód megörültem, mert nagyon kedvelem őt is. Aztán snitt.hu-n nézve a szereplőket vettem észre, hogy több magyar színész is játszik a filmben. Egyre jobban rá kell jönnöm, hogy nem voltam túlságosan felkészülve a filmből. Viszont itt még kitérnék arra, hogy hatalmas poén egy amerikai filmben magyar dolgokat látni. Nem feltétlen a város szintjén, hanem a magyar feliratokkal, űrlappal, stb. Nem volt életem filmje az biztos, viszont igényes és érdekes hangulatba visz, kár lett volna kihagyni. 5-ből 4 pontot kapna nálam.

süti beállítások módosítása