Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Mézes-mustáros karaj

Mit ettünk korábban?

2020. március 06. - kovacs.netti

Viktor szüleitől kaptunk egy szép karajt, gondoltam valami finom sült husit kellene belőle készíteni. Szeretem a karajnak a mézes / sörös / mustáros / tejszínes / mindenféle változatát, most egy mézes-mustáros verzióra esett a választás.

mezesmuskaraj2.JPG

Hozzávalók:

  • olaj
  • méz
  • mustár
  • 3 kisebb fej vöröshagyma
  • sertéskaraj
  • szezámmag
  • rizs
  • fűszerek: só, bors, fokhagyma granulátum, őrölt chili paprika, petrezselyem, majoranna

Elkészítés:

Először kikeverjük a mézes-mustáros öntetet. Egy tálba locsolunk kb. 1 dl olajat, 1 dl vizet, fél dl mézet és egy adag mustárt. Beleszórunk egy nagyobb adagot a fent felsorolt fűszerekből. Alaposan elverjük, megkóstoljuk. Ez egyelőre csak az alap, ez így kevés lesz, viszont a továbbiakat az íz alapján adagoljuk hozzá. Nem kell, hogy túl mustáros vagy túl mézes legyen, így mindkettőből annyit adunk hozzá, hogy az ízek kiegyenlítsék egymást. Fűszereket nyilván ízlés szerint adagoljuk. Ha túl sűrű, mehet bele még egy kis víz, illetve olaj. Felkockázunk egy vöröshagymát, a felét beleszórjuk a szószba, alaposan összekeverjük és félretesszük.

mezes_mustaros_karaj.jpg

A husit megmossuk, felszeleteljük, kiklopfoljuk. A tepsit meglocsoljuk kis olajjal és beleszórjuk a maradék vöröshagyma kockákat. A szelet husikat alaposan beleforgatjuk a szószunkba, majd belehelyezzük a tepsibe. Ha a végén marad még a szószból, akkor öntsük rá a husikra, nálam nem maradt, szépen felvették a szeletek. Egy vöröshagymát pucolás után felkockázunk, egyet pedig szeletekre vágunk, majd ezekkel megszórjuk a husi tetejét. Végül pedig szezámmaggal szórjuk meg jó alaposan és a tepsit lefedjük alufóliával. 200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük 40-50 percre alul-felül sütési módban. Kb. háromnegyed óra után leszedhetjük az alufóliát és sütjük tovább míg meg nem pirul.

mezes_mustaros_karaj-001.jpg

Köretnek rizst készítettünk hozzá, illetve én hiányoltam a zöldséget, úgyhogy paradicsom szeleteket megszórtam oregánóval, bazsalikommal és sóval, vágtam rá kis sajtot és betettem mellé a sütőbe egy negyed órára. De tulajdonképpen bármilyen köret megfelelő.

mezesmuskaraj.JPG

süti beállítások módosítása