Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Pécsváradi Élményvár

Közeli helyeken...

2018. augusztus 09. - kovacs.netti

pvar_4.jpg

Áprilisban került megrendezésre a XVI. Pécsi Reumatológus Rezidens és Szakorvosjelölt Fórum a Pécsváradi Élményvár és István Király Szállóban. Mivel munkahelyem szervezte és úgy gondoltam, hogy mindenképp hasznos lenne meghallgatni az előadásokat elmentem a pénteki napjára. Minden évben megrendezik, én idén voltam először és nagyon tetszett, de most nem a fórumról szeretnék mesélni. Nagyon jó választás volt a közeli vár, amit annak ellenére, hogy hét éve Pécsen, előtte sem túl messze laktam még sosem látogattam meg. Roppant könnyen meg lehet találni, még én sem tévedtem el, pedig minden új helyen sikerül. Már az egész környezete szép a szemben lévő Nagyboldogasszony templommal. Nem vagyok az a templomokért, várakért lelkesedő típus, de ez a környezet tényleg jól néz ki. 

temp.JPG

Természetesen lusta voltam magassarkúban elklattyogni a templommal szembe, hogy normális képet csináljak villanyoszlop nélkül, úgyhogy elégedjünk meg ennyivel. Mindenesetre ez a perspektíva a vár bejáratától. Amúgy még az is nagyon tetszett, hogy sok a parkolási lehetőség. Első ránézésre megijedtem, mert úgy tűnt kevés a parkoló, de ha kicsit tovább haladunk az úton, akkor egy meredekebb utcaszerűségnél még rengeteg parkoló helyet találunk. A vár, ami tulajdonképpen sosem volt vár, annál inkább volt monostor nagyon szépen fel van újítva. A napsütéses időben kellemes volt az udvaron sétálgatni, a padon ücsörögni.

pvar_3.JPG

Több látnivaló és programok is várják a látogatókat, ezek megtalálhatóak a vár weboldalán. Ugyanitt a vár történetét is elolvashatjuk, illetve információkat találunk a szállóról és az étteremről. Viszont én a fórum miatt érkeztem, úgyhogy leginkább csak arról tudok mesélni, hogy a terem, ahol a fórumot tartották milyen roppant hűvös volt. Pont egy igen meleg napos tavaszi napot fogtunk kis és aggódtam is, hogy sok lesz a blézer a ruhán, de a teremben kevésnek bizonyult. Nyáron biztos roppant kellemes, viszont elképzelésem sincs, hogy ha télen zajlik itt egy rendezvény milyen szinten képesek ezt bemelegíteni. Ami még egy kicsit csalódás volt, hogy a fórumra kipakolt székek ugyan esztétikusak voltak, viszont kő kemények (a párnázottság ellenére). Fél óra ücsörgés után úgy éreztem megőrülök, ha nem kelhetek egy kicsit fel. Lehetőségünk lett volna egy kis körbenézésre és múzeum látogatásra is, de sikeresen áttelefonáltam az időt és a csoport elindult, így lemaradtam... Nem is én lennék...

pvar_1.JPG

A vár éttermében ebédeltünk, amivel nem voltam teljesen elégedett. A weboldalon nézve elég bő a kaja kínálat, nekünk raguleves és spenótos csirkemell zöldsalátával, krokettel volt a menü. A leves nekem túl zsíros volt és persze sótlan, de nekem mindig minden leves sótlan, úgyhogy ez nem volt egy meglepő fordulat. A főétel hatalmas adag volt, ez nagyon tetszett. A csirke, a sali és a krokett hibátlan volt, viszont alatta a kupac spenót nagyon furcsa ízű volt. Nagyon szeretem a spenótot, viszont kicsi túltolták a fokhagymát és valami számomra beazonosíthatatlan fűszer is megszaladt kicsit. Ami érdekes, hogy ez így konkrétan nem szerepel a menüsoron, köretként ott rizst írnak hozzá, amit lehet nem is bántam volna, mert nem vagyok egy nagy krokett fan. Ami viszont nagyon dicsérendő, hogy kaptunk hozzá sajtszószt, ami isteni volt és nagyon feldobta az egészet. A desszert somlói galuska volt, amit szintén nem látok az étlapon. Sajna én nem szeretem, gondjaim vannak az állagával, de azért legyűrtem, mert nem akartam finnyázni. Ízre nem volt rossz, csak hát ugye az állaga... Összességében én 5-ből 3 pontot adnék csak az étteremnek, viszont az biztos, hogy magamtól nem ezeket az ételeket rendeltem volna, mert rengeteg finomság van az étlapon, amit jobban szeretek és biztos sokat dobott volna a dolgon, ha szívesebben fogyasztom az ételt. 

pvar_2.JPG

Szerintem legalább egyszer érdemes meglátogatni a helyet, mert nekem is jó élmény volt és itt van Pécstől egy köpésre. 

süti beállítások módosítása