Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Csokis-mogyorós kekszalapú torta

Szülinapi tortám

2020. április 02. - kovacs.netti

Múlt héten ünnepeltem a 28. szülinapom. Mivel Anyukám a torták nagymestere, nem is kérdés, hogy minden szülinapomra ő készít nekem tortát. Sajnos idén közbeszólt a járvány, már harmadik hete nem utazunk haza, így az ünneplés is elmaradt. Bár nem vagyok nagy tortás, azért valami édeset ígyis-úgyis kívántam volna, azt találtam ki, készítek magamnak valami tortaszerűt. A múltkori finom sajttorta alapján szerettem volna egy csokis-mogyis változatot készíteni, de természetesen nem úgy jöttek össze a dolgok. Igazából semmi extra nem történt, szimplán lefelejtettem a bevásárló listáról a mascarponét. Azonban igyekszünk hetente egyszer menni boltba, így a pótlásáról se lehetett szó, hát rögtönöztem. Igazából miért is kell, hogy olyan krémes legyen? Simán habos lett a teteje és így is finom volt. A külalakjára kevésbé vagyok büszke, de mentségemre szóljon, hogy a Jupiter extra kelletlen volt az elkészítése közben. Rohangáltam a torta - kutya - kézmosás - torta - kutya körforgásban egészen az elejétől a végéig. Szóval próbáltam pörögni, kevésbé figyelve az egyenletes lenyomogatásra, kenésre. Mivel nem is a szülinapom napján készült és nem is ünneplésre szántam, először nem is akartam semmi szülinapi díszítést tenni rá. Végül azért mégis belekarcoltam, hogy 28, amivel csak ártottam neki, de akkor már mindegy volt. :D

csokismogyistorta1.JPG

Hozzávalók:

  • 500 g kekszmorzsa
  • 375 g margarin - kekszes alaphoz + 125 g - csokis-mogyis réteghez
  • 1 dl méz
  • 1 dl tej - kekszes alaphoz + 1 dl - csokis-mogyis réteghez
  • 4 púpos evőkanál mogyorókrém
  • 2 tábla tejcsoki
  • földimogyoró (sótlan)
  • 3 evőkanál porcukor
  • 500 ml habtejszín (Hulala)
  • 1 csomag habfixáló
  • 3 evőkanál kakaópor + szóráshoz

Elkészítés:

Megolvasztjuk a margarint, hozzászórjuk a kekszmorzsát, hozzákanalazzuk a mézet, beleöntjük a tejet is és alaposan elkeverjük. Fogunk egy tortaformát (én 32-eset használtam), az aljába vágunk egy kerek sütőpapírt, hogy könnyebben ki tudjuk majd szedni a szeleteket, majd rákanalazzuk a masszát. Amennyire csak tudjuk lenyomkodjuk és utána betesszük a hűtőbe kicsit.

Egy tálba törjük a csokikat, belekockázzuk a maradék margarint, belekanalazzuk a nutellát és vízgőz felett megolvasztjuk őket. Ha már kevergethető hozzáöntjük a tejet és levesszük a tűzhelyről. Alaposan összekeverjük, majd beleszórjuk a földimogyorót. Én egy részét összetörtem, másik részét egészben dobtam bele. Még egy keverés és már önthetjük is a kekszes alapra. Visszatesszük a hűtőbe egészen addig, míg meg nem szilárdul a réteg. 

Egy keverőtálba szórjuk a porcukrot, a habfixálót és a kakaóport, majd beleöntjük a tejszínt és habot verünk belőle. Mehet rá a csokis-mogyis rétegre és vissza a hűtőbe. Szeletelés előtt megszórtam a tetejét kakaóporral. 

csokismogyistorta2.jpg

süti beállítások módosítása