Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Sajtos-spenótos rakott tészta

Mit ettünk ma?

2018. augusztus 17. - kovacs.netti

sst1.JPG

A rakott mexikóiból maradt tegnapra is egy adag, viszont az nem lett volna elég kettőnknek, így gondoltam valamit készítek még. Tésztában egyeztünk meg barátommal, de nagyon korán végeztem melóban és még nagy a lelkesedés az új konyha miatt, úgyhogy valami összetettebbre gondoltam, mint egy sima bolognai vagy spenótos spagetti. A Sparban kószálva raktam össze a menüt. Találtam előre összeállított tortellinit és jött az ötlet, hogy rakott tésztát készítek, ehhez viszont szükséges egy kis tejszínes tuningolás az alap spenótos tésztaszószomhoz, hogy ne száradjon ki. Nagyon jól sikerült, viszont tegnap csak én ettem belőle, így mára maradt egy jókora adag, amiből mindketten jól lakhattunk. 

Hozzávalók:

  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • olaj
  • 450 g spenót (én gyorsfagyasztott krémes állagút használtam, de a friss még jobb, csak kicsit több előkészülettel jár)
  • 2 db tömlős sajt
  • 200 ml 10%-os főzőtejszín
  • sajt
  • 250 g sonkás tortellini
  • 250 g szarvacska tészta
  • fűszerek: só, bors, fokhagyma granulátum, ételízesítő, petrezselyem

Elkészítés:

Felaprítjuk a hagymát, olajon megpirítjuk. Fél bögre vizet felforralunk, majd belehelyezzük a spenótkockát, lefedve felolvasztjuk, majd fedő nélkül főzzük addig, amíg a felesleges víz el nem fogy róla. Ízesítjük a fent említett fűszerekkel. Közben a tésztákat főzzük sós vízben kb. 10 percig.

blog-002_4.jpg

Miután a hagyma összeesett hozzáadjuk a spenóthoz, főzzük még pár percig. Majd hozzáadjuk a tömlős sajtokat, tejszínt, egy adag felkockázott sajtot és főzzük amíg a sajt elolvad. Érdemes itt még egyszer rákóstolni és fűszerezni. A kész tésztát eloszlatjuk egy tepsiben, ráöntjük a szósz, majd kicsit összekeverjük. 

blog-001_6.jpg

Végül sajtot reszelünk rá és 180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük légkeveréses módban. Ha a sajt szépen megpirul a tetején, akkor kivehetjük. Mi általában pihentetjük még fél órát, utána állunk neki a falatozásnak. Egyrészt ehető hőmérsékletű lesz, másrészt picit megszívja magát és kényelmesebben fogyaszthatóvá válik.

blog-003_4.jpg

Imádom a sajtot, a tésztát és a spenótot, szóval ez a kaja nálam főnyeremény. Így, hogy sonkás tortellinit is tettem bele még az az érzésünk is megvan, hogy valami hússzerűt is fogyasztunk. Nem igényel sok hozzávalót, így olcsó és elég gyorsan elkészül. Egyetlen hátránya, hogy viszonylag sok mosogatnivalóval jár, de amíg sül addig meg is szabadulhatunk tőlük. A fent említett mennyiségből kétszer is jót vacsoráztunk. Másnapra megszívja magát, de nem szárad ki. Esetenként majonézt szoktam rá nyomni és ha van otthon egy kis maradék sajt reszelek még rá. Készítettem ma is egy képet róla. Sokkal kezelhetőbb másnaposan, szép kockákat lehet vágni. Próbáljátok ki!

sst2.JPG

süti beállítások módosítása