Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Tejfölös gombapörkölt nokedlivel

Mit ettünk múlt hétvégén?

2020. február 09. - kovacs.netti

Múlt hétvégén tanakodtunk mit főzzek, Viktor pedig felvetette, hogy nagyon kívánja a gombapörköltet nokedlivel. Hát gondoltam, akkor legyen az… Amit tudni kell, hogy nálunk minden egyes alkalommal ő készíti a gombapörit, mert nagyon finomat tud főzni, de most arról volt szó, hogy én főzök, tehát nem akartam visszadobni neki a labdát, hogy akkor hajrá. Soha életembe nem csináltam még, de nem igazán bonyolult dolog, nokedlit sem készítettem korábban, de az is csak egy tészta, úgyhogy rágoogleztam az arányokra és kiválasztottam az első receptet, amit kidobott. Nem teljesen értettem egyet mindennel, leginkább a nokedlinél, szóval az eredeti receptet >>itt<< találjátok, amúgy meg kicsit változtattam rajta.

gombapori4.JPG

Hozzávalók:

Pörkölt:

  • olaj
  • 3 nagy fej vöröshagyma
  • 3 nagy gerezd fokhagyma
  • 1000 g gomba (most sajnos csak fehér csiperkéből készült, de érdemes több fajtát használni)
  • 2 db paradicsom
  • 1 db paprika
  • nagy doboz tejföl
  • fűszerek: só, bors, fokhagyma granulátum, fűszerpaprika, kakukkfű, rozmaring, petrezselyem

Nokedli:

  • 3 db tojás
  • 2 és fél bögre liszt
  • 1 dl olaj
  • 1,5 dl víz

Elkészítés:

A vöröshagymákat megpucoljuk, felaprítjuk, majd kis hőfokon lefedett lábosban egy kis olajon pirítani kezdjük. Közben a gombákat megmossuk, megtisztítjuk, majd felszeleteljük. Ha kész, akkor boríthatjuk is a hagymához, ismét lefedjük, pároljuk. A fokhagymákat is megpucoljuk, összenyomjuk, kicsit összevágjuk és hozzászórjuk. Addig pároljuk így, míg össze nem esnek, közben jó sok levet ereszt, emiatt nem feltétlen szükséges aláönteni vizet.

gombapori.jpg

Felkockázzuk a paradicsomokat és a paprikát is, a lábosba szórjuk őket és jöhet a fűszerezés. Nem kell sajnálni a fűszereket, mehet bele egy jó adag só és bors, illetve én tettem bele fokhagyma granulátumot is, bár van benne fokhagyma, úgyhogy nem feltétlenül szükséges. Kakukkfű és rozmaring 2-2 kávéskanállal megy bele, fűszerpaprika pedig 3 igazán púpos evőkanállal, petrezselyem ízlés szerint. Ismét lefedjük, 20 percig főzzük. Időnként megkeverjük, ha úgy ítéljük meg, hogy nem elég leveses, akkor lehet hozzá kis vizet önteni, én a 20 perc alatt kb. 1,5-2 dl vizet öntöttem hozzá. Elméletileg ennyi idő alatt szépen megfőnek a pari kockák és a paprikák, de ha még túlságosan is egyben van, lehet tovább főzni. Hozzáadjuk a tejfölt, alaposan elkeverjük és forrás után még 5-10 percig főzzük. Közben kóstoljuk, szükség esetén még fűszerezzük.

gombapori1.jpg

A nokedlihez a hozzávalókat összekeverjük. (Az eredeti recept más arányokat írt, de már összeállítás közben észrevettem, hogy egyáltalán nem nokedli állagú lesz a végeredmény, így módosítottam. A tészta így is kicsit keményebb lett, mint ideális, de ezzel csak magamat szivattam szaggatásnál, egyebekben tökéletes lett.) Sós, forrásban lévő vízbe szaggatjuk, ha feljönnek a kis nokedlik a víz tetejére, akkor el is készült.

gombapori_nokedli.jpg

A gombapöri recept nagyon jó, máskor is így fogom készíteni csak egy pici különbséggel, kevesebb tejföl is elegendő lenne, így kicsit túlságosan is tompította a pörköltes ízvilágot. Félre értés ne legyen, brutál finom lett így is, de a mi ízlésünknek kevesebb tejföllel lenne a tökéletes. A nokedli szuper lett, viszont ehhez a pörkölt mennyiséghez kevés. Másfélszer, kétszer annyit lenne érdemes csinálni, ezt is észben tartom legközelebb, hogy ne kelljen duplán csinálnom. Illetve ajánlom mindenkinek, hogy érzésből csinálja, ne recept alapján, sokkal jobb az úgy, másnap már nem néztem arányokat, csak szemmel állapítom meg a mennyiségeket és sokkal nokedlisebb nokedli sikeredett. :)

gombapori5.jpg

süti beállítások módosítása