Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Rakott mexikói

Első vacsi az új konyhában...

2018. augusztus 15. - kovacs.netti

mexikoi_rakott_8.JPG

Egy nap csúszással, de tegnap végre barátunk áram alá helyezte új ketyeréinket a konyhában. Így ma végre házi vacsit ettünk!!! Még mindig el sem hiszem. Nem is volt olyan egyszerű eldönteni mit főzzek először. Végül úgy döntöttem, hogy bármilyen rizses rakottas vagy rakott tészta közül döntsön barátom. Ő a rakott mexikói mellett döntött, így ez lett az első fogásunk. Ez az egyik totál alap kaja nálunk, rengeteg fajta rakottat készítünk, mert roppant gyors és egyszerű. Meló után pedig sokszor nincs kedvem belebonyolódni semmibe. Na meg ilyen napokon fontos, hogy ne járjon sok mosogatnivalóval sem. A rakott mexikóink pedig a legjobb mind közül, mert imádjuk és vásárolt szószt használunk hozzá, úgyhogy sok energiát sem igényel. 

Hozzávalók:

  • étolaj
  • 4 kis lila hagyma 
  • 2 közepes vörös hagyma
  • 2 fokhagyma
  • 500 g sertés darált hús
  • 2 babkonzerv
  • 1 kukoricakonzerv
  • 1 üveg (450 g) Uncle Ben's Mexikói Salsa csípős paradicsomszósz (ez kivétel volt, amúgy ezzel készítjük: Dawtona szósz mexikói (550 g))
  • fűszerek: só, bors, ételízesítő, bazsalikom, oregánó, fokhagyma granulátum 

Elkészítés:

Hagymákat felaprítjuk, olajon megpirítjuk. Közben felrakjuk a rizst főni. 

blog_5.jpg

Hozzáadjuk a darált húst a hagymához, megfűszerezzük. Én most csak a fent említett fűszereket használtam és csak egy keveset, mivel barátom kevésbé eszik fűszeresen, mint én és emiatt nem akartam túlspilázni. Amúgy én kicsit többet használtam volna, plusz tettem volna még bele erős paprikát és köményt. Amikor a hús nagyjából elkészült felöntjük fél bögre vízzel és hozzáadjuk a konzerv zöldségeket. Lehetőleg nagyobb serpenyőbe, mint amibe én beleerőltettem...blog-001_5.jpg

Miután kicsit összeforr felöntjük az Uncle Ben's-sel. (Amikor a jól bevált Dawtona-val készítem, akkor teljesen elforralom a vizet, mivel az sokkal folyékonyabb és nagyobb adag is.) Közben a rizs is elkészül, az kerül az üvegedény aljára, majd rá a szósz. Végül én szeletelt sajtot szoktam rápakolni, hogy a reszeléssel se kelljen bajlódni. 180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük, amíg ráolvad a sajt. Néha megvárjuk, hogy meg is piruljon, néha türelmetlenek vagyunk... :)

blog-002_3.jpg

Normál esetben, amikor nem csak épp belakjuk az új konyhát, mindig van otthon konzerv bab, kukorica, rizs, olaj, sajt és fűszerek, sőt Dawtona-ból is be szoktunk tárazni. Így maximum csak darált húsért kell beugrani a boltba hazafelé és kb. egy óra alatt el is készül az étel. Az íze pedig remek! Mondjuk most szerintem kicsit sótlanra sikeredett, de ezt lehet utólag is korrigálni, Viktornak pedig pont így ízlett. Kíváncsi leszek hányszor fog még ez az étel elkészülni ebben a konyhában... :)

mexikoi_rakott_11.JPG

 

süti beállítások módosítása