Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Krumplipaprikás

Mit ettünk a hétvégén?

2018. augusztus 21. - kovacs.netti

krumplipapri_2.JPG

A jó öreg krumplipaprikás mindig egyszerű és nagyszerű. Roppant hamar kész van, elég összedobni és magára is lehet hagyni, bármekkora adagot lehet készíteni belőle, akár egy személyre, akár húszra, el lehet készíteni egy kellemes bográcsozás keretében vagy otthon a tűzhelyen is. Örök jolly joker. Vasárnap Harkányban jártunk szüleimmel és jól be is kajáztunk, reméltem, hogy már nem kell vacsizni, de barátom megéhezett. A hétfői munkaszüneti napon bevállalta volna, hogy majd ő főz egy krumplipaprit, de mivel csak ehhez vásároltunk be, így nem volt más opció, megcsináltam vasárnap vacsira. De úgy voltam vele, ha nekiállok akkor nagyobb adagot készítek, hogy másnapra is elég legyen és ha már nagy adag, akkor legyen még nagyobb és áthívom barátainkat is. Megvacsoráztunk belőle négyen, sőt barátnőmmel egy kis pezsgőzés után még rámentünk egy kis repetára is, aztán hétfőn ebédre és vacsira is maradt. Szóval tényleg nagy adag lett, ennek tudatában kell a mennyiségeket nézni...

Hozzávalók:

  • 4 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • olaj
  • 2 kg krumpli
  • 1 csomag virsli
  • kolbász
  • fűszerek: só, bors, tört paprika, fokhagyma granulátum, ételízesítő, petrezselyem

Elkészítés:

Megpucoljuk, megmossuk, feldaraboljuk a krumplikat és a hagymákat. Megdinszteljük a hagymát, majd hozzáadjuk a tört paprikát. Ehhez az adaghoz én 4 evőkanálnyit használtam. Majd jöhetnek a krumplik, feltöltjük annyi vízzel a lábast, hogy éppen elfedje a krumplikat. (Én picit túltoltam a vizet, kicsit levesesebb is lett, mint amennyire szoktam, de ez teljesen ízlés kérdése.) Hozzáadjuk a többi fűszert és hagyhatjuk is magában rotyogni.

blog_6.jpg

Kb. félidőben felszeleteljük a kolbászt és beledobáljuk. Érdemes a kolbász keménységéhez illeszteni a hozzáadás idejét, mert jártam már úgy, hogy túl korán raktam bele és szétfőtt, de ez a félidő általában be szokott jönni. Amikor a krumplik megfőttek akkor felszeleteljük a virsliket és azt is hozzáadjuk. Közben néha érdemes rákóstolni és ha szükséges fűszerezni. Én jobban szeretem ha sűrű és a kisebb krumplik teljesen szétfőnek, a nagyobbak meg kisebb darabokra esnek. Itt már érdemes mellette állni és kevergetni nehogy odaégjen az alja. Amikor elég sűrűnek ítéljük, akkor le is kapcsolhatjuk, friss fehér kenyérrel és savanyú ubival fogyaszthatjuk is. Barátnőm tejföllel tuningolta, úgyhogy másnap én is kipróbáltam és tényleg finom volt, úgyhogy, aki gondolja próbálja ki úgy is. 

krumplipapri_1.JPG

A krumplipaprit mindenki szereti... És tulajdonképpen bárki meg tudja csinálni, tényleg nehéz elrontani...

süti beállítások módosítása