Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Better Call Saul - 1. évad

Sorozat értékelés

2018. október 06. - kovacs.netti

A héten beteg voltam, nem dolgoztam és tulajdonképpen csak feküdni és tv-t nézni voltam képes. Hamar kivégeztem három filmet, úgyhogy arra jutottam át kellene térni valamilyen sorozatra. Így találtam meg a Better Call Saul sorozatot. Nem is értem eddig hogyhogy nem tudtam róla. Nagy Breaking Bad fan vagyok, mégsem hallottam hírét. Bár barátom azt mondta, hogy ő már felfedezte és mondta is nekem, de ez valahogy nem maradt meg. A legjobb az egészben, hogy Saul az egyik kedvenc karakterem és szívesen jobban megismertem volna. Hát tessék, ez a sorozat pontosan erről szól. Visszatérünk évekkel Walter White színre lépése előttre, Saul kezdő ügyvédi éveibe és megismerhetjük élete alakulását. Sőt mi több, időnként visszatérünk a még távolabbi múltba, hogy még több információhoz jussunk. A hangulata egy az egyben olyan, mint a Breaking Badé. Két délelőtt alatt végig is pörgettem, sőt időközben a második évadba is belekezdtem. 

Better Call Saul - 1. évad

2015 - 10*47 perc - amerikai – dráma - sorozat - krimi

Rendező: Vince Gilligan

Forgatókönyvíró: Gordon Smith

Producer: Vince Gilligan, Melissa Bernstein, Peter Gould, Gennifer Hutchison, Nina Jack, Thomas Schnauz

Vágó: Skip MacDonald

Hang: Larry Benjamin, Kevin Valentine, Phillip W. Palmer

Vizuális effektusok: William Powloski, Erin Kanoa

Szereplők:

  • Bob Odenkirk - Jimmy McGill
  • Jonathan Banks - Mike Ehrmantraut
  • Rhea Seehorn - Kim Wexler
  • Patrick Fabian - Howard Hamlin
  • Michael Mando - Nacho Varga
  • Michael McKean - Chuck McGill

Díjak/jelölések:

  • Emmy - legjobb sorozat (dráma) (jelölés, 2015) 
  • Emmy - legjobb férfi főszereplő (dráma) - Bob Odenkirk (jelölés, 2015)
  • Emmy - legjobb férfi mellékszereplő (dráma) - Jonathan Banks (jelölés, 2015)
  • Emmy - legjobb forgatókönyv (dráma) (jelölés, 2015)
  • Satellite Award - legjobb televíziós sorozat (dráma) (2015)
  • Satellite Award - legjobb női mellékszereplő (sorozat, tévéfilm) - Rhea Seehorn (2015)
  • Satellite Award - legjobb színész (dráma sorozat) - Bob Odenkirk (jelölés, 2015)
  • Satellite Award - legjobb férfi mellékszereplő (sorozat, tévéfilm) - Jonathan Banks (jelölés, 2015)

Epizódok:

  1. Uno (Uno)
  2. Mijo (Mijo)
  3. Nacho (Nacho)
  4. Hőstett (Hero)
  5. Alpesi pásztorfiú (Alpine Shepherd Boy)
  6. Zsaruk (Five-O)
  7. Bingó (Bingo)
  8. RICO (RICO)
  9. Pimento (Pimento)
  10. Marco (Marco)

A Breaking Bad spin-off sorozata,melyben megtudhatjuk hogyan vált Saul Goodman-ből „sikeres” ügyvéd.

Nem túl hosszú a sorozat leírása, de minden benne van, ami lényeges. Mint már említettem tényleg ugyanazt a hangulatot hozza, mint a Breaking Bad. Ebből hiányoznak a drasztikus történések, irreális változások és a rengeteg akció, amik ott nagyon szerethetőek voltak, de ide nem illenének. Igényes az egész sorozat karakterválasztás szempontjából is és a kamerafelvételek, jelenetek rendezése szempontjából is. Kedvenc jeleneteim, amikor Jimmy és Kim dohányoznak a parkolóban. A fények, a vonalak, a párbeszéd minden esetben annyira összerakott, hogy öröm nézni.

Karakterekre visszatérve feltűnnek a Breaking Bad mellékszereplői is, ami még érdekesebb élményt nyújt. Mike elég nagy szerepet kap, ami szintén nagy öröm számomra, mert a másik kedvenc karakterem. Megismerjük az ő múltját és jelenét is, gondolom a további évadokból még jobban belefolyunk az ő pillanataiba is. Ismerős durva arcok is feltűnnek, illetve ismerős helyek is, mint például a manikűrszalon. Cselekmény szempontjából nagy csattanókkal nincs teletűzdelve, viszont szépen alakul a szál, minden apró új információ egyre jobban magyarázza azt a karaktert, akit kézhez kaptunk a Breaking Badben. Bob Odenkirk remek színész, és a szerep is tökéletesen illik hozzá. Direkt nem akartam spoileres értékelést írni, mivel kibeszélve az esemény fonalát sokat rontana az élményen. Így maradjunk annyiban, hogy az évad folyamán megismerjük Saul fiatalkori énjét, ügyvédi pályájának okát a visszatekintésekből, emellett a jelenlegi helyzetét, körülményeit, problémáit. Érdemes elkezdeni ezt a sorozatot, élvezetes, Breaking Bad rajongóknak pedig kötelező, mivel szépen kiegészíti ez az előzmény sztori. 5-ből csillagos 5-ös nálam! 

5.jpg

Az információk a sorozat Snitt-es adatlapjáról származnak, a képek pedig Pinterestről.

süti beállítások módosítása