Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Tépett húsos szendvics

Mit ettünk a hétvégén?

2020. január 31. - kovacs.netti

Eredetileg tortillat akartunk volna enni, de végül bagettre váltottunk. Tölteléknek mindenképp tépett husit és fokhagymás krémet kért a Viktor. Így alakult ki az igencsak fullos tépett husis szendvics vacsorára.

szendvics1.JPG

Hozzávalók:

  • olaj
  • szója szósz
  • bagett
  • 3 nagy gerezd fokhagyma
  • 3 fej vöröshagyma
  • saláta mix
  • 1 kg csirkemell filé
  • sajt
  • feta sajt
  • majonéz
  • nagyobb doboz tejföl
  • fokhagymás saláta alappor
  • fűszerek: só, bors, ételízesítő, fokhagyma granulátum, gyros fűszerkeverék, grill fűszerkeverék

Elkészítés:

Először előkészítjük a hozzávalókat. A csirkemell filéket átmossuk, letisztítjuk a letisztítani valót, majd sós, ételízesítős forrásban lévő vízbe tesszük 25 percre. Közben kikeverjük a krémet: a tejfölt egy tálba öntjük, nyomunk hozzá bőven majonézt (nyilván annyit, amennyire majonézesre szeretnénk a kencét). Hozzászórjuk a fokhagymás saláta alapport és egy kis fokhagyma granulátumot és sót is. A 3 nagy gerezd fokhagymát összenyomjuk és felaprítjuk, majd azt is beleszórjuk. Alaposan elkeverjük, megkóstoljuk, szükség esetén még ízesítjük, majd betesszük a hűtőbe. Felhasználás előtt még átkeverjük és még egyszer kóstoljuk.

A vöröshagymákat felkockázzuk, olajon pirítani kezdjük. Ha megfőtt a husi, kiszedjük és megvárjuk, hogy kihűljön, majd szálaira tépkedjük. Hozzászórjuk a hagymákhoz, meglocsoljuk egy jó adag olajjal és szója szósszal, fűszerezzük a fent felsorolt fűszerekkel és pirítjuk. Ha elértük a kellően szétesett, megbarnult és kicsit szárazabb állapotot, akkor félretesszük.

Nincs más hátra, mint összeállítani a szendvicset. A bagetteket félbevágjuk, mindkét felet megkenjük a fokhagymás krémmel, majd az alsót jól megpakoljuk husival. Felkockázunk egy adag feta sajtot és rápakoljuk a husira, ezután lereszelünk egy nagy adag trappista sajtot és én még dobtam hozzá egy kis edami sajtot is, majd ezt kicsit mikróba tettem, hogy megolvadjon és ráhúztam a husi tetejére. Majd belepakoljuk a salit is, rátesszük a szintén fokhagymás tetejét és fogyaszthatjuk is.

tepett_husos_szendvics.jpg

Mivel jó nagy adag tépett husi készült, így másnap is ez volt a vacsink egy kis különbséggel. A fokhagymás krém elfogyott, szóval a fenti adagot érdemes megduplázni, ha valaki minden étkezéshez ilyet szeretne enni. Másnap én vajjal kentem meg a bagetteket és megszórtam jó sok szezámmaggal. Az alsó részre rápakoltam a husit, reszeltem rá sajtot és beraktam őket a sütőbe. (Nem csuktam össze, hogy a felső vajas, szezámos rész is picit megpiruljon. Mikor szépen ráolvadt a sajt, akkor kiszedtem, megpakoltam a salival, nyomtunk rá kis kechupot, majonézt, összecsuktam és már faltuk is. :) Mindkét verzió nagyon finom volt!

süti beállítások módosítása