Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Zabpehelylisztes boci szelet

Mit sütöttem ma?

2019. február 23. - kovacs.netti

zabpelyhes_boci_szelet_1.JPG

Picit próbálunk kevésbé hizlalóan enni, de barátom kért sütit a hétvégére. Átnéztem pár receptet és végül a Cookpadon talált zabpehelylisztes boci szelet mellett döntöttem. Kicsit saját ízlésünkre formáltam és el is készítettem. Egy szeletkében igencsak kevés a szénhidrát, de mégis nagyon finom sütemény, úgyhogy teljesen elégedett vagyok.

Hozzávalók:

Piskótához:

  • 150 g zabpehelyliszt
  • 200 g kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 4 db tojás
  • 1 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 4 evőkanál kakaó (az enyémbe kicsit több került, mivel épp kifogyott és a maradékot nem akartam benne hagyni - jó sötét is lett)
  • 1 csomag sütőpor

Túróhoz:

  • 500 g túró
  • 1 db citrom leve
  • 1 db tojás
  • 1 evőkanál porcukor

Tejszínhabhoz:

  • 500 ml Hulala
  • 1 evőkanál porcukor
  • 1 csomag habfixáló

Elkészítés:

A 4 db tojást és a kristálycukort felverjük mixer segítségével. Külön összekeverjük a száraz hozzávalókat: zabpehelyliszt, vaníliás cukor, kakaó, sütőpor, majd hozzáadjuk a tojáshoz. Továbbá hozzámérünk 1-1 dl tejet és olajat. Jól elkeverjük mixerrel és kész is a piskótatésztánk. 

zabpelyhes_boci_szelet_2.jpg

Egy tepsibe sütőpapírt teszünk, majd beleöntjük a piskótatésztát. Egy tálba szórjuk a túrót, beleütünk egy tojást, belefacsarjuk egy citrom levét és beleszórjuk a porcukrot. Alaposan elkeverjük, gömböket formázunk belőle és beledobáljuk a tésztába. 180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük alul-felül sütési módban.

zabpelyhes_boci_szelet_3.jpg

Nálam egy órát sült, fél órától tűpróbákat végeztem rajta. Először próbáltam ki a zabpehelylisztet és amúgy is az első boci szeletem, így eléggé meglepődtem, amikor a túrógolyók kilapultak és elterültek az alján. Valljuk be nem erre számítottam. :D De ez egyáltalán nem ront rajta, szimplán kevésbé látványos és kevésbé "bocis". Miután elkészült, félretesszük pihenni, kihűlni. Közben elkészítjük a tejszínhabot. A Hulalát felverjük 1 evőkanál porcukorral, közben hozzáadjuk a habfixálót.

zabpelyhes_boci_szelet_4.jpg

Eredetileg úgy terveztem, hogy miután kihűl a süti, a tetejére kenem a habot jó vastagon, majd úgy szeleteljük. Látványos, finom, krémes lenne tőle a süti. Emiatt ment bele a fixáló és ezért készült ilyen nagy adag. Végül barátom türelmetlen volt és még viszonylag melegen kóstoltuk meg, akkor még nem tudtam rákenni a habot, csak rálapátoltunk a szeletekre egy jó nagy adagot. Ilyen jellegű felhasználáshoz nem lett volna szükség a fixálóra és ekkora adagot sem kellett volna csinálni, de sebaj. 

zabpelyhes_boci_szelet_1.JPG

Mivel ez igencsak egy első próbálkozás volt, szerintem lenne, amit legközelebb máshogy csinálnék majd. Bár nagyon jó lett így is és nem zavaró, de mégis kicsit olajos a tészta. Már amúgy is sokalltam az 1 dl-t, de az eredeti recept annyit használt, ettől nem akartam eltérni. Legközelebb viszont fél dl-nél biztos nem rakok bele többet. A túró helyzettel is kellene valamit kezdeni, jó lenne ha nem lapulna alulra, de erre még nincs ötletem. Ha valakinek van, ne habozzon velem megosztani... A zabpehelyliszt más, így a piskóta állaga is, de egyáltalán nem rosszabb, mint a sima búzaliszté. Érdemes kipróbálni.

süti beállítások módosítása