Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Aladdin

Filmkritika

2019. szeptember 29. - kovacs.netti

Bevallom őszintén, hogy hatalmas fenntartásokkal állok minden megfilmesített meséhez, bár A szépség és a szörnyeteg már kezdett meggyőzni róla, hogy tudják ezt jól is csinálni. Alapvetően gyerekként sem voltam hatalmas Aladdin fan, de azért szuper kis mesének tartottam, kíváncsi voltam mit hoznak össze belőle. Szerencsére nagyon pozitív csalódás volt, mert egy szerethető, csoda színes, vidám kis filmet hoztak össze belőle. 

Aladdin

2019 - 128 perc - amerikai - kaland - fantasy

Rendező: Guy Ritchie

Forgatókönyvíró: John August, Vanessa Taylor, Guy Ritchie

Operatőr: Alan Stewart

Zeneszerző: Alan Menken

Szereplők

  • Will Smith - Dzsini
  • Mena Massoud - Aladdin
  • Naomi Scott - Jázmin
  • Marwan Kenzari - Jafar
  • Navid Negahban - Szultán
  • Nasim Pedrad - Dalia
  • Billy Magnussen - Anders herceg
  • Numan Acar - Hakim

A történet tökéletesen passzol a már jól ismert Aladdin meséhez, így akinek tetszett a sztori, ebben biztos nem fog csalódni. Izgalmas, fordulatos és rettentő vicces. Ritkán fordul elő, hogy konkrétan röhögőgörcsöt kapjak egy filmbéli poéntól, de most Aladdin "lekváros" monológján és Dzsini reakcióján konkrétan percekig röhögtem. Le kellett állítanunk, mert nem hallottuk tőlem a következő dialógust. Persze ehhez kellettek a szuper színészek is. Will Smith hozza a kötelezőt. Egyszerűen fergetegesen jó színésznek tartom, mindig sikerül megragadnia a karaktert és saját személyiségével megfűszerezve elvarázsolja a nézőt. Ez most Dzsini karakterével is így volt. Utólag belegondolva keresve se találnék jobb színészt erre a szerepre. Mena Massoud és Naomi Scott ismeretlenek voltak számomra, de remélem találkozunk még velük több filmben is, mert nagyon megnyerőek voltak. Talán a Szultán szerepére mást kerestem volna, mert nekem hiányzott a bohókás köpcös alacsony karakter, illetve Jafar is lehetett volna kicsit tekintélyt parancsolóbb, vagy csak szimplán kicsit ellenszenvesebb. De ez csak apró megjegyzés, mert amúgy az őket játszó színészekkel is imádtam a filmet. 

blog3.jpg

Olvastam pár véleményt, ahol túl soknak tartották az éneklős részeket, de egyáltalán nem tudok egyetérteni. Mesében is énekeltek, itt is kell. Különben nem is lenne az igazi. Soknak meg végképp nem volt sok. Tökéletesen passzolt az egészbe. A látványvilág meg valami elképesztő. Totálisan odavagyok minden színes filmért, hát hiszen épp ezért nézünk filmeket, hogy elvarázsoljanak minket. Én pedig mindent imádok, ami színes, úgyhogy ez a film megvett magának. A környezet, a díszlet, a ruhák egytől egyig varázslatosak és gyönyörűek. Jázmin türkiz rucijára totálisan rákattantam. Hát hogy lehet valami ennyire gyönyörű?

Nem is szaporítanám a szót, ez egy tökéletes élőszereplős film lett! Kortól függetlenül ajánlom mindenkinek, aki még nem látta. Gyerekek imádni fogják, felnőtteknek meg jó kis nosztalgia. 5-ből 5 pontot érdemel!

5.jpg

Az információk és a borítókép a film Snitt-es oldaláról származnak.

süti beállítások módosítása