Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Kék bársony torta

Anya torta csodái

2018. augusztus 01. - kovacs.netti

Majdnem egy hónappal ezelőtt ünnepeltük barátnőm lánybúcsúját. Nem egy szokványos városban mászkálós, rózsaszín pólós, fátylas-koronás estét kell elképzelni. Ez egy szuper este volt Bédában, egy nyugis házban, nagyon szép kék-fehér dekorációval. A lánybúcsú szervezését figyelve a facebookos csoportban észrevettem, hogy tortáról nem esik szó. Fel is ajánlottam, hogy megkérem Anyukámat, hogy süssön egyet. Nem volt konkrét koncepció, csak a lényeg, hogy kék-fehér legyen. Én kértem meg rá, hogy ez legyen a következő bemutatott torta, mert szerintem szuper lett. Anya receptje és képei következnek...

kekbarsony2m.jpg

Hozzávalók:

Piskóta:

  • 140 g puha vaj
  • 30 dkg cukor
  • 3 db tojás
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • kék ételfesték
  • 3 dl kefir
  • 5 g só
  • 375 g finomliszt
  • 1 evőkanál ecet
  • 5 g szódabikarbóna

Krém:

  • 50 dkg mascarpone
  • 20 dkg porcukor
  • 5 dl habtejszín

A puha vajat a cukorral habosra keverjük, jöhetnek a tojások, a vanília aroma, a kék ételfesték (amennyire kék színűt szeretnénk), majd hozzákeverjük a kefirt, a lisztet és a sót. Az ecetbe szórjuk a szódabikarbónát, majd hozzáadjuk a tésztához. Három részre osztjuk a keveréket, és egyesével kisütjük a sütőpapírral bélelt 22 cm-es tortaformában 180 fokon piskótánként kb. 25 perc alatt. Elkészítjük a krémet. A mascarponét összekeverjük a porcukorral, egy másik tálban keményre verjük a hideg habtejszínt, majd összekeverjük a mascarponéval és kihűtjük. A kihűlt piskótákat megtöltjük a krémmel, végül a tetejét és az oldalát is bevonjuk.

Tetszés szerint díszítjük, mivel ez a torta egy MTK drukker lánynak készült, így a krémet is megszíneztem kék ételfestékkel, kék habcsókokkal és csoki focilabdákkal dekoráltam.

Sajnos a felvágott tortáról nincs kép, pedig nagyon jól nézett ki a kék piskótával. Én személy szerint nem kóstoltam, de nagy sikert aratott a lányok körében. El is fogyott. :) Mindig nagy ötlet a színes torta, mivel nagyon feldobja az egészet és az alkalomhoz, ünnepelthez lehet a színt illeszteni. 

tortak_1.jpg

süti beállítások módosítása