Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Mexikói csirke

Mit ettünk ma?

2018. augusztus 21. - kovacs.netti

mexcsib4.JPG

Egész nap recepteket nézegettem, ennek ellenére maradtunk egy egyszerű mexikói csirkénél, mivel majdnem minden alapanyag volt hozzá otthon. Elméletileg szarvacska tésztával lenne az igazi, de barátom inkább rizst kívánt hozzá. Viszont megint elég jó kis adag készült, úgyhogy holnap szerintem főzök ki hozzá tésztát és úgy talán nem is lesz uncsi második napra. Ízvilágot tekintve a rakott mexikói és a chilis bab között van, mivel édesebb a répa miatt, viszont csípős és fűszerezése utóbbival megegyezik.

Hozzávalók:

  • 4 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • olaj
  • 2 kisebb répa
  • borsó
  • zöldbab
  • csirkemell
  • 500 g paradicsomszósz
  • 2 konzerv bab 
  • 1 konzerv kukorica
  • fűszerek: só, bors, fokhagyma granulátum, ételízesítő, oregánó, bazsalikom, mexikói chilis bab alappor, tört chili paprika

Elkészítés:

Megpucoljuk, felszeleteljük a répákat és a hagymákat, illetve összekészítjük a zöldbabot és a borsót. Utóbbiakból én fagyasztottam használtam. A hagymát elkezdjük olajon pirítani. Ezzel egy időben a répát, zöldbabot, borsót forrásban lévő vízbe tesszük, plusz egy jó adag ételízesítőt is rakunk a vízbe. Közben a rizst is elkezdhetjük megfőzni. 

mexcsib.JPG

A csibemellét feldaraboljuk és hozzáadjuk a hagymához miután az összeesett. Bőségesen szórunk rá sót, borsot, fokhagyma granulátumot és ételízesítőt, majd addig készítjük, míg a víz eltűnik alóla. 

blog_7.jpg

Ezután nincs más dolgunk, mint egy lábasba mindent összeönteni: hagymás husi, megfőtt zöldségek, bab, kukorica, paradicsomszósz és egy fél bögre víz. Hozzáadjuk a mexikói alapport, oregánót, bazsalikomot, tört chili paprikát. Én egy teljes zacsi mexikói alapport bele szoktam tenni, sőt szívem szerint köményt is tettem volna még bele, de barátom nem nagyon kedveli, úgyhogy most hanyagoltam. Megkóstoljuk és szükség esetén még fűszerezzük. Kicsit összefőzzük, amikor besűrűsödik, akkor el is készültünk. 

mexcsib3.JPG

Bevallom őszintén nekem a mexikói ízvilághoz sokkal jobban passzol a darált sertés husi, mint a csibe, szóval az esetek 99%-ban minden mexikóit azzal készítek, de néha kell egy kis változatosság...

süti beállítások módosítása