Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Gyros otthon

Mit ettünk pénteken?

2018. augusztus 26. - kovacs.netti

gyros_9.JPG

Pénteken valami húsos ételt kívántam, de megint csak céltalanul bolyongtam a Sparban. Végül egy gyors konzultálást folytattam barátommal telefonon és a gyros mellett döntöttünk csirke mellből. Nem voltunk túl éhesek, így viszonylag későn álltam neki. de meglepően hamar kész lettem és nagyon jó volt frissen lakmározni belőle. Viszont rengeteg mosogatnivalóval járt...

Hozzávalók:

  • olaj
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 500 g csirke mell filé
  • 1 db hegyes erős paprika
  • 1 db kígyóuborka
  • 330 g-os tejföl
  • feta sajt
  • Erős Pista
  • fél zacskó Farm Frites sültkrumpli (750 g fele)
  • Lecker elősütött egyiptomi pita
  • fűszerek: só, bors, fokhagyma granulátum, ételízesítő, gyros fűszerkeverék

Elkészítés:

Először eltávolítjuk az uborka héját, majd lereszeljük, kinyomkodjuk, besózzuk és hagyjuk picit, hogy levet eresszen. Addig egy fél vöröshagymát nagyon apróra felszeletelünk, a hegyes erőst szintén. Szeretem, ha kicsit csípős a saláta, így én kb. a negyedét beleaprítottam. Miután levet eresztett az uborka, kinyomkodjuk és összeállítjuk a salátát. A zöldségeket összekeverjük, belekockázunk fetasajtot, nem kell sajnálni... Majd egy fél doboz tejfölt is belekeverünk. Sóval, borssal, fokhagyma granulátummal ízesítjük. A sóval csak óvatosan, mivel már az uborkát is sóztuk és a feta sajt is elég sós. Célszerű jó sokat kevergetni, hogy a feta sajtok szétessenek és krémes, ízes legyen tőlük a tejföl. A maradék tejfölt egy kis tálba öntjük, Erős Pistát adunk hozzá, annyit amennyire csípősre szeretnénk. Ezzel kész is a salátánk és az öntetünk.

blog_8.jpg

A másfél vöröshagymát és a két fokhagymát felaprítjuk és elkezdjük olajon pirítani. Eközben a csirke mellet megmossuk és felkockázzuk minél kisebb darabokra. Miután a hagyma megpirult, hozzáadjuk a husit. Kifehéredés után hozzáadjuk a fent felsorolt fűszereket. A gyros fűszerkeverékből a zacsi harmadát rászórtam, így nagyon ízletes lett. 

blog-001_7.jpg

Miután a víz elpárolgott alóla folyamatosan kevergetjük, megpirítjuk a husit. Ha kész félre is tehetjük. A hús elkészítése közben egy sütőpapírt helyezünk a tepsire, rászórunk fél zacsi fagyasztott sültkrumplit, és 225°C-ra előmelegített sütőben sütjük alul-felül sütési módban. Kb. 10 percnél érdemes figyelni, ha szépen megsült kiszedjük. Majd a forró sütőbe helyezzük a pitákat, amiket előtte vízzel meglocsoltunk. Kb. 8-10 perc múlva kész is. 

blog-002_5.jpg

Nincs más dolgunk, mint összeállítani a tányérunk. Sajnos olívabogyót nem tehettem a saliba, mert barátom ki nem állhatja, de a tányérra már felkerült.

gyros_14_m.JPG

Isteni lett! Mivel elég gyors, biztos csinálunk még máskor is. A husi, sali és az öntet bőven elég lett két étkezésre, viszont a pitát és a krumplit érdemes mindig frissen készíteni hozzá.

süti beállítások módosítása