Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Papasus padlizsános-virslis töltelékkel

Mit ettünk tegnap?

2018. szeptember 29. - kovacs.netti

Igen tudom, hogy ez amúgy pupusas, de amikor először készítettem el, akkor valamiért papasus néven mentettem el és tulajdonképpen a tészta hozzávalóin kívül kicsit másképp készítem, így ez maradt nálunk papasus. Jobban is hangzik. ;) Tök jó kaja, mert a tésztagyúráson kívül nincs vele semmi macera és a végtelenségig lehet variálni a tölteléket. Készült már tejfölös-vegyes zöldséges, virslis-mustáros-sajtos, bolognai szószos és nem is tudom már miket válogattam össze a hűtőből. Most például kaptunk otthonról három szép padlizsánt, így jött az ötlet, hogy legyen virslis-padlizsános, aztán még turbóztam az otthon talált hozzávalókkal. Hozzászoktam, hogy ekkora adagot készítek hármunkra, két napra az albérletben, így reflexből jó nagy adagot csináltam. Indokolatlan volt kettőnkre, két napra elég és sajna valószínű dobunk is ki belőle. Legközelebb már nem pocsékolok...

papasus_21_m.JPG

Hozzávalók:

Tészta:

  • 900 g búzaliszt
  • 3 csapott teáskanál sütőpor
  • 3 csapott teáskanál só
  • 150 ml étolaj
  • 360 ml víz

Töltelék:

  • olaj
  • 3 fej vöröshagyma
  • borsó
  • 3 kisebb padlizsán
  • 2 kis paradicsom
  • paradicsom konzerv (egész paradicsomos)
  • 8 db virsli (2 csomag Falni jó!)
  • 1 csomag szeletelt sajt
  • fűszerek: só, bors, ételízesítő, grill fűszersó

Elkészítés:

A hagymákat felaprítjuk, olajon elkezdjük megpirítani, közben a borsót forrásban lévő vízbe tesszük. A padlizsánt és a két paradicsomot felszeleteljük, majd a hagymához adjuk. A fent említett fűszerekkel fűszerezzük.

blog_15.jpg

Amikor a zöldségek összeestek, megsültek, akkor a felaprított virslit is hozzáadjuk. Végül a paradicsomkonzervet is, miután nagyjából felvágtuk benne az egész paradicsomokat. Amikor megfőtt a borsónk belekeverjük, összerottyantjuk, fűszerezzük, ha szükséges és kész is vagyunk. 

blog-001_11.jpg

A tésztánkat már korábban el kell készítenünk. Egyszerűen összegyúrjuk a fent említett alapanyagokat, lefedjük és hűtőbe helyezzük egy órára. Tényleg érdemes ezt nem átugrani, mert kell a pihenés neki, hogy jó állaga legyen. Szívtam már meg amiatt, hogy türelmetlen voltam... Most viszont pont ellenkezőleg alakult, mivel a tésztát meggyúrtam, de megérkeztek barátaink és végül rendelés lett, így csak másnap készítettem el a papasust. Az egy nap pihenés már nem esett neki olyan jól, kicsit furcsa lett az állaga, de azért használható volt. És zárójelesen megjegyzem, hogy végre felavathattam a szilikon gyúró-nyújtó lapomat, amit barátnőmtől kaptam. :) Alapvetően nem kell liszt a nyújtáshoz, sőt jobban össze lehet tapasztani a csomagokat, ha nem lisztezünk, viszont nekem muszáj volt, kicsit ragacsosabb lett a tészta az egy nap pihenéstől. Tetszés szerint daraboljuk fel, én ebből az adagból 16 csomagocskát csináltam. 

blog-002_8.jpg

Ha rendesen készíteném, akkor kis gömböket kellene formázni, kinyújtani, majd szép rombuszokat formázni. A tésztát vastagabbra kellene hagyni és kevés szószt tölteni csak bele, hogy szépen laposra lehessen formázni, ja és serpenyőben gyors kisütni. Na hát én nem így készítem. Az én ízlésem szerint vékonyra nyújtjuk a tésztát és nem is pepecselek a gömböcskékkel. Alulra egy sajtot helyezünk, majd rá bőséges tölteléket merünk. A végén összefogjuk felül a széleit és megpróbáljuk összetapasztani. Mivel sütőbe kerül nem tragédia, ha szétnyílik, akkor maximum kis csónakocskáink lesznek, de nem igazán folyik ki a szósz. Egy tepsire sütőpapírt helyezünk, erre a kis papasusokat és 200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük légkeveréses módban. 

blog-003_5.jpg

Nem kell sok idő neki, érdemes figyelni, amikor elkezdett megpirulni szedhetjük is ki. Mi kechupot és majonézt szoktunk hozzá enni, de nyilván ez tölteléktől is függ. Most maradt egy kis töltelék pluszban, azt is tálalhatjuk a papasusokkal.

blog-004_1.jpg

Akit érdekelne milyennek is kéne lennie egy igazi pupusasnak, az >>itt<< megtalálja.

süti beállítások módosítása