Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Házi hambi

Mit ettünk tegnap?

2018. október 05. - kovacs.netti

Egész héten betegeskedtünk, viszont éreztem, hogy már képes lennék főzni valami rendeset. Zöldséglevest találtam ki, mert az biztos jót tenne, de kellene mellé enni valami rendeset is. Már egy ideje gondolkodtam a hagymalekvár kipróbálásán, úgyhogy kitaláltam, megpróbálkozok egy hamburgerrel. Barátaink jöttek át este focimeccset nézni, úgyhogy még illet is a programhoz. Nem lett hibátlan, de elsőre szerintem szuper és mindenkinek kifejezetten ízlett. Sőt még kérték is, hogy legyen máskor is, szóval megérte macerázni vele.

hambi_hambi.JPG

Hozzávalók:

Hagymalekvár:

  • 750 g lilahagyma
  • fél dl olaj
  • 1 dl vörösbor
  • 1 dl fehérborecet
  • 1 bögre cukor (barna cukorból kellett volna készíteni, én fehérből csináltam és teljesen megfelelt)
  • 2 babérlevél
  • fűszerek: bors, őrölt chili

Buci:

  • 500 g liszt
  • 5 dkg vaj
  • instant élesztő (Dr. Oetker 7 g-os)
  • 2 dl tej
  • 5 dkg cukor
  • 1 teáskanál só
  • 1 tojás (buci megkenéséhez)

Hambi összeállításához:

  • olaj
  • 900 g sertés darált hús (marhából jobb lett volna, de majd legközelebb)
  • fűszerek: só, bors, Amerikai BBQ hamburger fűszerkeverék
  • saláta mix
  • savanyú uborka
  • chili paprika
  • paradicsom
  • sajt
  • Erős Pista
  • kechup
  • majonéz
  • mustár

Elkészítés:

Érdemes a hagymalekvárral kezdeni, mert elég időigényes és miközben rotyog tudjuk készíteni a többit. Nagyobb darabogra szeleteljük a hagymát, fél dl olajban, lefedve a főzőlapra tesszük. Pár perc múlva hozzáadjuk a bort, fehérborecetet, cukrot, babérleveleket és megszórjuk egy kis borssal és chilivel. Az eredeti recept alapján 30 percig hagytam rotyogni lefedett tetővel, de nem történt semmi, úgyhogy fedő nélkül, nagyobb hőfokon hagytam még tovább rotyogni. Nem figyeltem az időt, fél óránál talán kicsit tovább főtt még. Időnként meg kell keverni és látjuk mikor elkezd sűrűsödni. Amikor elég sűrű lesz le is kapcsolhatjuk és tegyük félre. Jót tesz neki, ha kicsit tud pihenni, jobban összeáll.

hambi.jpg

A tésztához összeöntjük az alapanyagokat - lisztet, élesztőt, cukrot, sót, puhább vajat, majd hozzáöntjük a langyos hőmérsékletű tejet. Majd jól összegyúrjuk, bár nekem ez nem nagyon megy, valamit azért összehoztam. Ezután lefedjük és félretesszük, hagyjuk kelni. Természetesen nekem nem igazán kelt meg, de így is jó lett. Hat bucit formázunk belőle, egy felvert tojással megkenjük a tetejüket, majd 200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük alul-felül sütési módban és kb. fél óra alatt készre sütjük.

hambi-001.jpg

hambi-002.jpg

A husihoz hozzákeverjük a háromnegyed zacsi hamburger fűszersót, kis sót, borsot, majd 6 gömböt formázunk és amennyire tudjuk kilapítjuk. Forró olajba tesszük, kicsit megsütjük az egyik oldalát, megfordítjuk, majd kisebb hőfokon lefedve sütjük. Pár percenként kicsit megmozgatjuk, megnyomkodjuk, időnként megfordítjuk. Amikor szépen megpirult, akkor elkészültünk.

hambi-003.jpg

Nincs más hátra, mint összetenni a hambit. Nálunk feltétnek volt sajt, uborka, paradicsom, chili paprika és saláta mix, kenőcsnek pedig Erős Pista, majonéz, kechup és mustár. Na meg persze a hagymalekvár. Szépen egymásra pakolja mindenki, amit szeretne és már ehetünk is. 

hambi-004.jpg

A husi kifejezetten ízletes lett ettől a fűszersótól, máskor is ilyet fogok használni. A bucival nem vagyok teljesen elégedett, lehet máskor másik receptet próbálok, de az is lehet, hogy csak én bénáztam és legközelebb már jobb lenne. Mondjuk ízre tökéletes volt és az állagával sem volt komolyabb baj, viszont kicsit könnyedebbnek kellett volna lennie, gondolom azért lett ilyen, mert nem kelt meg. Első próbálkozásra mondjuk tökéletesen megfelelt. A hagymalekvár volt a legjobb az egészben. Tökéletesen olyan lett, amilyent képzeltem és nagyon jól passzolt a hambiba. Fejenként egyet ettünk meg és repetára senki nem jelentkezett annyira laktató volt. A fenti mennyiségből 6 hambi jött ki. Nagy sikert aratott, úgyhogy biztosan lesz ismétlés. 

süti beállítások módosítása