Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Churros

Mit ettünk tegnap?

2018. november 03. - kovacs.netti

churros.JPG

Barátommal imádjuk a churrost és múltkor ráleltem pár egyszerű receptre és elmentettem őket. Tegnap délután már túl voltam egy ebédkészítésen, egy keksz sütésen, de lett volna kedvem még a konyhában tevékenykedni, úgyhogy nézegettem a mentett recepteket. Rájöttem, hogy a churroshoz tulajdonképpen nem is kell semmi olyan extra, ami nincs itthon, úgyhogy gondoltam belevágok. Egyszer mindent el kell kezdeni, legrosszabb esetben a kukában végzi. Szerencsére nagyon jól sikerült, még úgy is, hogy kicsit gagyibban oldottam meg a dolgokat. 

Hozzávalók:

  • kb. 15 dkg kristálycukor
  • 2 teáskanál őrölt fahéj
  • 6,6 dl víz
  • 4 csipet só
  • olaj
  • 40 dkg liszt
  • kb. 2 dl tej
  • 1 tábla étcsoki

Elkészítés:

A 6,6 dl vízhez hozzáadunk 4 csipet sót, 4 teáskanál cukrot és 6 evőkanál olajat, majd felforraljuk. Egy tálba 40 dkg lisztet szórunk, majd forrás után ráöntjük a vizet. Eredetileg a vízhez kellene hozzáadni a lisztet, miután lehúztuk a tűzről ás a forró lábasban kicsit pirítani, de én ezt nem éreztem szükségesnek és tényleg tök jó lett a tészta így is. Miután klasszul összeállt a tészta, kis hengereket formázunk belőle. Itt is eltértem az eredeti recepttől, mert zsákból kellene kinyomni, de eddig még nem volt szükségem rá, így nem is fellelhető a konyhámban. Így szórakoztatóbb is volt és mókásabb is lett a fánkok formája. 

blog_17.jpg

Egy serpenyőbe annyi olajat öntünk, hogy a kis fánkokat ellepje, felforrósítjuk, majd belerakjuk a fánkokat. Pontosan nem mértem, de pár perc alatt megsül, elég egyszer megfordítani őket. Oda kell figyelni, hogy ne piruljanak túlságosan meg, mert akkor túl ropogós lesz. Miután elkészültek szalvétára tesszük őket, hagyjuk, hogy lecsöpögjön róla a felesleges olaj. Végül pedig megforgatjuk őket fahéjas kristálycukorban, amit előre elkészítettünk 14 dkg cukorból és 2 teáskanál fahéjból.

blog-001_13.jpg

Legjobb valamilyen csokiöntetbe mártogatni, úgyhogy azt is készítettem az otthon fellelt alapanyagokból. Kb. 2 dl tejet felforralunk, majd beletördeljük a tábla étcsokit. Addig kevergetjük, amíg szépen felolvas és elkezd besűrűsödni. Majd a hempergetésre használt fahéjas cukor maradékát is beleöntjük. Én nem sajnáltam, de mindenki döntsön ízlés szerint. Tovább kevergetjük, amíg kellemes mártogatós sűrűségű lesz. 

giphy.gif_480x270

Végül nincs más hátra, mint egy tálba helyezni a mártogatós krémünket és ehetjük is. 

blog-002_10.jpg

A fánk nem túl édes, a fahéjas cukorburokkal és a mártogatós öntettel lesz igazán finom édesség. Elég tömény, de nem lehet abbahagyni a nassolást belőle. Bár nem teljesen az igazi recept alapján készült, így is sikerült elérnem az igazi churros élményt, barátomnak is nagyon ízlett. Sőt ő már ma is rákóstolt és azt mondta, hogy másnap még talán jobb is, mint frissen. Lassan én is tesztelem... Az az egy biztos, hogy máskor is el fogom még készíteni, de akkor előrelátóbb leszek és fehércsoki öntetet csinálok, mert igazából nekünk az a kedvencünk.

A fánk alapanyagok arányához és az elkészítésének a menetéhez Nassolda receptjét használtam, bár változtattam rajta kicsit. 

süti beállítások módosítása