Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Gofri

Mit ettünk ma?

2018. december 16. - kovacs.netti

gofri1.JPG

A héten kolléganőmmel beszélgettünk a 3 az 1-ben melegszenyó sütőkről, akkor jutott eszembe, hogy amióta megkaptuk, azóta ki sem próbáltam a gofris részét. Megígértem barátomnak, hogy majd a hétvégén csinálok és ma rá is szántam magam. Ismét a Nosalty oldalon találtam egy jó kis receptet, amit felhasználtam. Egyszerű és nagyszerű édesség, csak veszettül sok mosogatnivalóval és kisgép pakolászással jár. De hát valamit valamiért...

Hozzávalók:

  • 4 dl tej
  • 4 evőkanál vaj + egy kis kocka vaj (gofri sütő kenegetéséhez)
  • 4 db tojás
  • 400 g liszt
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 csomag sütőpor
  • 2 evőkanál cukor
  • 2 csipet só

Elkészítés:

A 4 dl tejet mikróban langyosra melegítjük, illetve ezzel egyszerre felolvasztjuk a kb. 4 evőkanál vajat. A melegített tejet, vajat és a 4 tojást egy tálba öntjük, majd felverjük mixerrel. Egy külön tálba kimérjük a 400 g lisztet, beleszórjuk a vaníliás cukrot, a sütőport, a cukrot és a 2 csipet sót. A mixert a legkisebb fokozatra állítjuk, majd fokozatosan hozzáadjuk a tejes-vajas-tojásos lötyinkhez a lisztes keveréket. Mikor mindet hozzáadtuk és szépen elkeverte, magasabb fokozatra állítjuk a mixert, keverjük még kicsit és kész is vagyunk. Egészen sűrű állagú tésztát fogunk kapni.

gofri0.jpg

A gofrisütőt bekapcsoljuk, ha felmelegedett egy darabka vajjal kikenjük, majd egy kis merőkanállal merünk bele a tésztából. Érdemes kevesebbet, mert különben ki fog folyni sütés közben. 2 percig hagyjuk sülni, majd kiszedjük. Ismét vajazunk, tésztázunk, sütünk ameddig el nem fogy a tésztánk. Nem árt a tálra pár szalvétát tenni mielőtt rápakoljuk a kész gofrikat, hogy ne nedvesedjenek nagyon be az alsók a lecsapódó párától. Emellett én próbáltam körben elhelyezni és félig pakoltam csak őket egymásra, így nagyon szuper állaga maradt. A tészta önmagában nem túl édes, emiatt az édesszájúaknak biztos jobban ízlik megkenve, mi is ezt tettük. Nálunk otthon volt Nutella, Twix és Milky Way krém, de például lekvárral vagy tejszínhabbal is biztos isteni.

gofri5.jpg

Tökéletes állagú tészta, biztos ezt a receptet fogom használni később is. Nagyon finom, gyors, egyszerű, csak ne kellene mosogatni utána...

gofri3.JPG

süti beállítások módosítása