Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Pizzatészta

Mit ettünk tegnap?

2018. december 16. - kovacs.netti

Tegnap este meghívtuk barátainkat pizzázni egyet, úgyhogy kerestem egy jónak tűnő pizzatészta receptet a neten. Nosalty oldalon találtam meg a kiválasztottat és meg is tartom, mert iszonyú jól sikerült. Már a tészta gyúrása közben kiderült, hogy jobb, mint az eddig használt receptek, mert nagyon klasszul összeállt. Gyönyörű szépen megkelt egy óra alatt, ahogy a képen is látszik és a sütőben is növekedett. Két nagy tepsinyi pizzát tudtam elkészíteni az eredeti recept megduplázásával, ráadásul teljesen jó vastagságú lett a tészta is. Nagyon király lett! Nem készítettem képeket az elkészítés közben, de nagyon nem is lett volna mit fotózni, csak egy tésztát kell gyúrni, inkább a recepten van a hangsúly.

pizzateszta.JPG

Hozzávalók:

  • 600 ml langyos víz
  • 2 teáskanál cukor
  • 2 tasak instant élesztő (7 g-os csomag)
  • 1 kg liszt
  • 2 evőkanál só
  • 6 evőkanál olaj

Elkészítés:

A langyos vízbe beleszórjuk a két csomag instant élesztőt és a 2 teáskanál cukrot. Jól elkeverjük és félretesszük pár percre. Egy tálba beleöntünk 1 kg lisztet és 2 evőkanál sót, jól elkeverjük, majd hozzáöntjük az élesztős vizet. Elkezdjük összekeverni, amikor már kezd összeállni, hozzáadjuk az olajat és kevergetjük tovább. Amikor már a kevergetés nem megy, kézzel folytatjuk a gyúrást. Ha elég kitartóak vagyunk, szépen összeszedi az összes lisztet. Letakarjuk és egy órát hagyjuk kelni. Elvileg szobahőn kell, én a fűtéscső mellé raktam. Szép nagyra megnőtt. :) Ezután tetszés szerint vagy kör alakú pizzákat formázunk belőle, vagy mint én a tepsibe terítettem bele. Tetszés szerint megpakoljuk feltéttel és mehet a 200°C-ra előmelegített sütőbe alul felül sütési móddal 15 percre, majd még kb. 5 percig átállítjuk légkeverésesre a sütőt, viszont itt már figyeljük, ha elkezd pirulni a sajt, akkor ki is szedhetjük. Nem kell a tepsit kiolajozni, sütőpapír sem kell. Amikor kellően megsült óvatosan leválasztjuk a tepsi oldaláról és aljáról, majd kiszedhetjük. Egy-két helyen ragadt csak le picit, ahol lecsorgott a feltét. Ebből a gigászi adagból két nagy tepsi pizzát készítettem, amiből egyszer megvacsoráztuk négyen, ráadásul nem is fogtuk magunkat vissza... Aztán még mára is bőven maradt reggelire és délutánra is. 

süti beállítások módosítása