Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Nutellás süti

Mit sütöttem a hétvégén?

2019. január 17. - kovacs.netti

nutellas_suti_6.JPG

Valljuk be, nem vagyok egy nagy sütimester, de azért próbálkozom. Ez is egy ilyen vállalkozás volt, mindenképp szerettem volna készíteni valami édeset hétvégén, de nem igazán tudtam mi legyen az. Olyasmit szerettem volna, ami nem túl macerás, nem rontom el, viszont finom. Fontos szempont volt, hogy valami krémeset válasszak, hogy barátom kedvébe járjak. Bogarásztam kicsit a neten, ötleteltem, kikértem Anya véleményét és így alakult ki a kakaós piskótás, nutellás-mascarpones sütike. Egyszerűen tökéletesen sikerült, nem is hiszem, hogy el lehet rontani. Egyszerű, gyors és fergetegesen finom.

Hozzávalók:

Piskóta:

  • 8 db tojás
  • 6 és fél evőkanál liszt
  • 1 és fél csomag vaníliás cukor
  • 8 evőkanál cukor
  • 1 és fél evőkanál kakaópor
  • késhegynyi sütőpor
  • 1 nagy csipet só

Krém:

  • 500 g mascarpone
  • 300 g nutella

Tetejére:

  • porcukor

Elkészítés:

A tojásokat, a vaníliás cukrot és a 8 evőkanál kristálycukrot egy keverőtálba tesszük, majd mixer segítségével kb. 10 percig keverjük míg egészen kifehéredik és habos állagú lesz. Lisztet, kakaóport, sütőport, sót összekeverjük, majd hozzáadjuk a masszánkhoz, mixerrel összedolgozzuk pár perc alatt. Egy tepsibe sütőpapírt helyezünk, majd beleöntjük a kikevert masszát.

nutellas_suti_1.jpg

180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük 20 percre alul-felül sütési módban. Nagyon fontos, hogy nem szabad kinyitni a sütő ajtaját, különben összeesik a piskóta. 20 perc elteltével beleszúrjuk a kést, ha nem ragad rá a tészta, ki is szedhetjük. Nekem percre pontosan 20 perc alatt elkészült. Miután kiszedtük, kicsit pihentetjük. Ha már nem olyan forró, kiszedjük a tepsiből és óvatosan leválasztjuk a sütőpapírról. Hűlés közben kicsit összeesik, nem kell megijedni. Végül félbevágjuk.

nutellas_suti_2.jpg

A mascarponét és a nutellát a keverőtálba kanalazzuk, majd mixer segítségével ezt is összekeverjük.

nutellas_suti_4.JPG

Nincs más hátra, mint megkenni a piskótát a krémmel. Sajnos én kicsit türelmetlen voltam és még nem hűlt ki teljesen a piskóta, emiatt kicsit megolvadt a krém, nehezebben tudtam felszeletelni, ez sajna a képen is látszik. De miután kihűlt teljesen jól megszikkadt, szép masszívan megállt a süti. Kár, hogy arról már nem készítettem képet. A süti tetejét vastagon megszórjuk porcukorral és kész is. 

nutellas_suti_3.jpg

Életem első tökéletes piskótája, úgyhogy ezt a receptet biztosan megtartom. Finom kakaós, tök jó állagú. A krém is jó nutellás, viszont a mascarpone miatt krémes és nem émelyítően édes. A porcukor mindenképp kell, hogy édesítse. Nem tudok mást mondani rá, nagyon finom lett. Mivel egészen egyszerű és nagyszerű, mindenkinek ajánlom!

nutellas_suti_5.JPG

süti beállítások módosítása