Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Fetás fasírt sült krumplival, tzatzikivel

Mit ettünk a héten?

2019. január 18. - kovacs.netti

fetas_fasirt_6.JPG

Valahol láttam egy jó kis fetás fasírtos receptet és pont kapóra is jött, mert igyekszem minél inkább kiűzni a pékárukat étrendünkből, így a zsemlementes fasírt jó választásnak tűnt. Természetesen nem mentettem el a receptet, nem is tudtam visszakeresni, még csak hasonlót sem találtam. Így kiötleteltem egyet, mellé tzatzikit készítettem és sült krumplit sütöttem.

Hozzávalók:

  • 1 db kígyóuborka
  • 1 db újhagyma
  • 3 fej vöröshagyma
  • zöld erős paprika (mennyiség ízlés szerint)
  • olívabogyó
  • 5 evőkanál tejföl
  • fetasajt
  • szeletelt sajt
  • 500 g sertés darált hús
  • 2 db tojás
  • zsemlemorzsa
  • olaj
  • fagyasztott sült krumpli
  • tzatziki salátaöntet por
  • fűszerek: só, bors, fokhagyma granulátum, petrezselyem

Elkészítés:

Eltávolítjuk az uborka héját, majd lereszeljük és besózzuk. Kicsit félrerakjuk, később leöntjük a levét, kinyomkodjuk. Nagyon apró darabokra vágjuk az újhagymát és az erős paprikát, majd az uborkához szórjuk. Belekanalazzuk a tejfölt, sót, borsot és fokhagyma granulátumot szórunk rá. Végül beleöntjük a tzatziki port és alaposan elkeverjük. Tudom, hogy ez nem igazi tzatziki, de én így szeretem. :)

fetas_fasirt_1.jpg

A 2 tojást beletesszük egy tálba, elkeverjük, beledobjuk a darált husit és a felaprított hagymákat, sózzuk, borsozzuk és petrezselymet is adunk hozzá. Miután alaposan elkevertük, elkezdjük adagolni hozzá a fetasajtot. Első körben beletördeljük, elkeverjük, majd nagyobb darabokat is adunk hozzá, keverés közben megpróbáljuk már nem összetördelni. Lapos kis fasírtokat formázunk belőle, zsemlemorzsába hempergetjük és mehet egy sütőpapíros tepsibe.

fetas_fasirt_2.jpg

200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük alul-felül sütési módban, kb. 20 perc elteltével megforgatjuk őket. További 20 percig sütjük, ismét kiszedjük és szeletelt sajtot pakolunk a tetejére. A fasírtok közé olívabogyókat szórunk. 10-15 percig pirítjuk még és kész is vagyunk vele. Miközben a fasírtok sülnek, forró olajban kisütjük a krumplit. 

fetas_fasirt_3.jpg

És ezzel kész is vagyunk, tálalhatunk.

fetas_fasirt_5.JPG

süti beállítások módosítása