Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Borsópörkölt

Mit ettünk ma?

2019. január 19. - kovacs.netti

borsoporkolt_1.JPG

A szép új receptgyűjteményből szemezgettünk ma, és közösen a darált húsos borsópörköltet szavaztuk meg. Még sosem ettem ilyet azelőtt, úgyhogy nincs viszonyítási alapom, de ez irtó finom lett. Az eredeti recept arányain kicsit változtattam és a műveletek sorrendjével sem feltétlen értettem egyet, a bejegyzésben az általam elkészített receptet írom le. 

Hozzávalók:

  • rizs
  • olaj
  • 500 g sertés darált hús
  • füstölt szalonna
  • 140 g sűrített paradicsom
  • 1 és fél paprika
  • 2 db paradicsom
  • 1 méretes sárgarépa
  • 3 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 600 g fagyasztott zöldborsó
  • 1,5 dl fehérbor
  • fűszerek: só, bors, fokhagyma granulátum, ételízesítő, őrölt fűszerpaprika, petrezselyem (az eredeti recept őrölt köményt is ír, de én azt teljesen kifelejtettem)

Elkészítés:

Megfőzzük a rizsünket köretnek. Közben a szalonnáról levágjuk a bőrét, felkockázzuk, majd feldaraboljuk a vöröshagymákat is és olajon pirítani kezdjük. Közben felkockázzuk a paprikákat, paradicsomokat és nagyobb darabokra vágjuk a fokhagymákat is. Miután a hagyma és a szalonna kicsit megpirult, hozzáadjuk a zöldségeket és tovább pirítjuk. Ha kicsit összeestek hozzáadunk 3 evőkanál fűszerpaprikát, elkeverjük, majd felöntjük 1 dl vízzel. Majd mikor összeforrt hozzáadjuk a darált husit is. Lefedve fehéredésig főzzük.

borsoporkolt_2.jpg

A fagyasztott borsót korábban kiszedjük a fagyóból, hogy kiolvadjon. Hozzáadjuk a pörköltünkhöz, illetve az apróra vágott répát is. Felöntjük 1,5 dl vízzel és 1,5 dl fehérborral. Hozzáadjuk a sót, borsot, fokhagyma granulátumot, ételízesítőt és petrezselymet. Én ennél a fázisnál adtam hozzá még egy púpos evőkanál pirospaprikát. Alaposan elkeverjük, lefedjük és 25 percig főzzük. Ha elkészült ellenőrizzük, hogy megpuhultak-e a zöldségek és ha kell fűszerezzük még. A végén hozzáadjuk a sűrített paradicsomot, kb. 10 percig még összerottyantjuk. Szépen besűrűsödik és kész is vagyunk. Rizzsel tálaljuk. Bár nagyon finom volt így is, talán a tarhonya még jobban passzolna hozzá, legközelebb azzal készítem.

borsoporkolt_3.jpg

Jó étvágyat!

süti beállítások módosítása