Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Magyaros töltött fonott kalács

Első kalácsom...

2019. január 27. - kovacs.netti

toltott_kalacs_6.jpg

Amióta sikeres projektként könyveltem el a hambi- és pizzatészta próbálkozásaimat, már gondolkodtam egy kalácson is. Mivel nem vagyok nagyon süteményes, édes tésztás, ezért egy töltött kalácsra gondoltam. Anyukám szokott hasonlót készíteni húsvétkor, onnan jött az ötlet. Nem igazán találtam tetszetős receptet a neten, úgyhogy kicsit átalakítottam a pizzatészta receptemet: víz helyett tej, kevesebb só, több cukor és még 4 tojássárgája. És lett is egy szuper jó kalácsreceptem. Tényleg "sósabb", de a magyaros töltetlékkel, amit kitaláltam, tökéletesen passzolt. Gigászi adag lett, normál esetben a fele mennyiségekkel dolgoznék, de most bandázós este volt és több éhes szájat kellett jóllakatni. :)

Hozzávalók:

Tészta:

  • 600 ml tej (langyos)
  • 2 evőkanál kristálycukor
  • 2 tasak instant élesztő (7 g-os csomag)
  • 1 kg liszt
  • 1 evőkanál só
  • 6 evőkanál olaj
  • 4 tojássárgája + 2 tojás (kenéshez)

Töltelék:

  • kolbász
  • 3 szál újhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • hegyes, erős zöldpaprika
  • 2 tömlős sajt (én egy natúr és egy sonkás ízesítésűt használtam)
  • sajt
  • 1 tejföl
  • szezámmag

Elkészítés:

Pár órával korábban elkészítjük a tésztát. Tejet langyosra melegítjük, hozzáadjuk a 2 evőkanál cukrot és a 2 tasak élesztőt. Elkevergetjük és félretesszük kicsit. A lisztet, sót, olajat és a tojássárgáját egy keverőtálba helyezzük, majd jön hozzá az élesztős tej is. Alaposan összegyúrjuk, majd lefedjük és hagyjuk kelni. 1-2 óra alatt szépen megnő, felhasználás előtt kivesszük, átgyúrjuk, majd három részre osztjuk. 

toltott_kalacs_2.jpg

Előkészítjük a tölteléket, a sajtot lereszeljük, kolbászt feldaraboljuk, hagymákat felaprítjuk, erős paprikát apróra kockázzuk. A két tömlős sajtot és a tejfölt egy tálban összekeverjük, majd hozzászórjuk a felkockázott vöröshagymát és az újhagymák kb. felét, az erős paprikát, majd egy nagyobb adag szezámmagot is, sózzuk, elkeverjük. Fogunk egy kupac tésztát és hosszúkásra nyújtjuk. Megkenjük a tejfölös-sajtkrémmel, rászórjuk a kolbászokat, újhagymát, és a reszelt sajtot. Ráhajtjuk a tésztát, összenyomogatjuk, lezárjuk a végét, majd egy liszttel megszórt sütőpapíros tepsibe tesszük. Ezután elkészítjük a másik két töltött tésztánkat is. 

toltott_kalacs_3.jpg

A három rúd végét összetapasztjuk, majd óvatosan összefonjuk, végét megint összeragasztjuk. Két tojást felverünk, majd bekenjük vele a fonott kalácsunkat.

toltott_kalacs_4.jpg

200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük alul-felül sütési móddal. 5-10 perc után levesszük 180°C-ra. Folyamatosan figyeljük, de körülbelül 50 perc alatt készre sül. Hatalmasat fog nőni, nekem ez a gigászi kalács elfoglalta majdnem az egész sütőm. :)

toltott_kalacs_5.jpg

Picit érdemes várni, hogy hűljön, könnyebb vágni és szebbek is lesznek a szeletek. Persze mi türelmetlenek voltunk...

toltott_kalacs_1.jpg

süti beállítások módosítása