Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Tanya Csárda - Pécsvárad

Étterem értékelés

2019. február 17. - kovacs.netti

Múlt vasárnapi ebédünket a pécsváradi Tanya Csárdában fogyasztottuk barátommal, testvérével és szüleivel. Már többször ajánlották, de most először próbáltuk ki. Könnyű megközelíteni, 15 perc autóval Pécsről, nem is kell bemenni Pécsváradra, a 6-os útról lekanyarodva szinte beleütközünk. Maga az étterem nagyon picike, bár úgy gondolom nyáron kerthelyiség is van. Hangulatos, igazi csárda feeling fogadott bennünket, az egyetlen negatívum, amit felhoznék, hogy délben nyit vasárnap, mi nyitás után érkeztünk nem sokkal és rettentő hideg volt még, valószínűleg akkor pakoltak csak a tűzre, ami ottlétünk alatt szépen le is égett és utánpótlás sem érkezett. Bár mire kicsit felmelegedett a helyiség már nem fáztunk, de azért végig úgy éreztem, hogy öltözhettem volna kicsit rétegesebben...

Az étlapon a szokásos ízek mellett pár extrább is megtalálható, változatos, el nem tudom képzelni, hogy valaki ne találna kedvére valót. A weboldaluk egészen elavult árak tekintetében, azonban maga az étlap szerintem nem igazán különbözik. >>Itt<< megnézhetitek. Átlagban azt mondanám, hogy 2000-2500 Ft között mozognak az árak, nyilván vannak olcsóbb és drágább fogások is, illetve a többszemélyes tálak is húzósabbak. Ezért az árért viszont teljesen korrekt adagot kapunk. Korrektet... De azért nem kell eldőlni a mennyiségtől. Amit én drágállottam, azok a saláták. Egyrészt kicsi a válaszék, másrészt semmi extra nincs bennük, sem ízesítés, sem kinézet, sem mennyiség tekintetében. Az áruk viszont irreálisan magas a főételekhez képest.

tanyacsarda_pecsvarad.JPG

Én a képen látható Rokfortos natúr pulykamellfilét választottam, ami vajas párolt zöldségekkel volt tálalva. Kértem mellé uborka salit is. Ára 2200 Ft volt, a salié pedig azt hiszem 600 Ft. Lehet pár száz Ft-ot tévedek... Úgy gondolom, hogy a tányér teljesen kiszolgálta ezt az árat, a husi finom omlós, a sajtszósz tökéletes állagú és ízű volt, a párolt zöldségek pedig olyanok, amilyeneknek lenniük kellett. Kicsit sokalltam a zöldségeket, de majdnem az egész tálat bevágva jól is laktam. Az ubi salit drágának ítéltem és unalmasnak. 

A többiek rendelései alapján a rántott hús viszont veszettül nagy adag, a kétszemélyes tál pont megfelelő méretű és guszta, a velős ételeket pedig bátran ki lehet próbálni, mert nagyon igényesen rakják össze. A többiek viszont panaszkodtak, hogy pár sült krumplijuk nyers maradt. Ez nem volt egy meglepő fordulat, mert annyira rövid idő alatt megkaptuk a kajánkat, hogy el sem akartam hinni. Várható volt, hogy valami ilyen bakit találni fogunk a kapkodás miatt. (Hozzáteszem délidőben mentünk és tele volt az étterem, nyilván ez nem egy állandó probléma.) Többiek ettek Gundel palacsintát is, amit bár nem kóstoltam, azt kell mondjam irtó guszta volt! 

A pincérlány nagyon kedves és tényleg roppant gyorsak. Néha már-már zavart, hogy ott tevékenykedik állandóan az asztalkörül, amikor épp magyarázok valamiről... De annyi baj legyen, nem volt vészes.

Összességében pozitív a véleményem az étteremről. Meg is beszéltük, hogy visszatérünk, én mindenképp szeretnék valami velőset enni, mert barátom táljába kóstolva nagyon ízlett, vagy az sem kizárt, hogy olyan óriás rántott húst vállalnék be legközelebb. Az viszont tuti, hogy salátát nem kérek legközelebb, paradicsom sali úgysincs, az uborka salit is csak jobb ötlet híján kértem és csalódás volt...

süti beállítások módosítása