Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Almás pite golyó

Mit ettünk a héten?

2019. június 30. - kovacs.netti

almaspitegolyo1.JPG

Mindmegettén találtam ezt az egyszerű kis receptet és megduplázva elkészítettem. Igaz én csak egy darabot ettem, mert nem szeretem az almás édességeket, de a fiúknak nagyon ízlett és ez volt a lényeg. Hamburger utáni desszertnek tökéletesen megfelelt. Nem túl száraz, de nem is túl almás ragacsos.

Hozzávalók:

  • 4 db alma
  • 4 evőkanál citromlé
  • 3 teáskanál fahéj
  • 16 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 30 dkg darált keksz

Elkészítés:

Az almákat megpucoljuk, eltávolítjuk a magházakat és lereszeljük őket. Egy kisebb lábosba szórjuk, hozzáadjuk a citromlevet és a porcukrot. Lefedjük és közepes erősségen pároljuk, néha átkeverjük. Mikor egészen megpuhult, el is készültünk.

blog_24.jpg

Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a cukrokat és alaposan elkeverjük amíg bele nem olvad. Majd végül hozzáadjuk a darált kekszet kisebb adagokban, hogy ne legyen olyan nehéz elkeverni.

almaspitegolyo3.jpg

Nincs más hátra, mint golyókat formázni belőle, majd beleforgatni darált kekszbe. Én most lusta voltam és nagyokat készítettem, de ha kisebbekre gyúrjuk, akkor egészen sok golyó kijön ebből az adagból.

almaspitegolyo2.JPG

Egyszerű és gyors, így tök jól jön, ha hirtelen össze kell dobni valami édességet.

süti beállítások módosítása