Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Csigakalács

Mit ettünk tegnap?

2019. szeptember 20. - kovacs.netti

csigakalacs1.JPG

Tegnap este átjöttek barátaink megnézni a Fradi meccset. Egész későn volt, így rendes vacsorát nem szerettem volna csinálni, inkább valami rágcsálnivalóban gondolkodtam, de mégis tartalmasabban, mint pogácsa vagy uncsi sajtos rúd. Az ötletem az volt, hogy a már jól bevált kalácsomat reformálom meg. Elfeleztem az adagot, szimplán csak felcsavartam és szeletelés után már készen is álltak a kis csigák a sütésre. Majdnem az egész elfogyott, úgyhogy bátran mondom, hogy jól sikerült. Nem igényel sok törődést az elkészítése, nem jár sok mosogatnivalóval sem, tartalmas, vacsinak is megteszi, viszont könnyen és kényelmesen fogyasztható. Mindenképpen felkerül a „bandázós kaják” listámra.

Hozzávalók:

Tészta:

  • 300 ml tej (langyos)
  • 1 evőkanál kristálycukor
  • 1 tasak instant élesztő (7 g-os csomag)
  • 500 g liszt
  • fél evőkanál só
  • 3 evőkanál olaj
  • 2 tojássárgája

Töltelék:

  • 2 csomag szeletelt sonka
  • 4 szál újhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • hegyes, erős zöldpaprika
  • 2 tömlős sajt (én egy natúr és egy sonkás ízesítésűt használtam)
  • sajt
  • fél tejföl (vagy 1 kis dobozos)
  • szezámmag

Elkészítés:

Pár órával korábban elkészítjük a tésztát. Tejet langyosra melegítjük, hozzáadjuk a cukrot és az élesztőt. Elkevergetjük és félretesszük kicsit. A lisztet, sót, olajat és a tojássárgáját egy keverőtálba helyezzük, majd jön hozzá az élesztős tej is. Alaposan összegyúrjuk, majd lefedjük és hagyjuk kelni. 1-2 óra alatt szépen megnő, felhasználás előtt kivesszük, átgyúrjuk, majd kinyújtjuk. Eközben egy tálkába nyomjuk a tömlős sajtokat, belekanalazzuk a tejfölt és beleszórjuk az előzőleg megpucolt és apróra vágott vöröshagymát és hegyes erős paprikát. Sózzuk és szórunk bele egy jó adag szezámmagot. Alaposan elkeverjük. Előkészítjük a töltelék többi hozzávalóját: a sonkákat felszeleteljük, újhagymát megtisztítjuk, felkarikázzuk és a sajtot is lereszeljük. Nincs más hátra, mint összetenni. Megkenjük a tejfölös-sajtkrémes masszával a kinyújtott tésztát, rászórjuk a sonkát, újhagymát, sajtot, majd feltekerjük. Egy éles késsel kb. kétujjnyi vastag csigákat vágunk belőle. (Én megsütöttem a végeit is, de azok nyilván nem lesznek szépek, úgyhogy, akit zavar az dobja el vagy süsse meg a háziállatkának.) Egy tepsibe sütőpapírt vágunk és belehelyezzük a csigákat pici helyet hagyva közöttük, mert meg fognak nőni. Egy kis reszelt sajttal még megszórjuk a tetejét és mehet is a 180°C-ra előmelegített sütőbe alul-felül sütési módban 30 percre. Ekkor érdemes ellenőrizni, én még 10 percre bent hagytam és 200°C-ra állítottam a sütőt, hogy piruljon kicsit még. Majd ha elkészült, szétválasszuk a csigákat és már falhatjuk is.

blog1.jpg

Szerintem szuper finom lett és a töltelék változtatásával minden alkalommal lehet újítani. Igen sokat beszív a töltelékből, így egyáltalán nem száraz, de ennek ellenére mi még feldobtuk egy kis kechuppal, majonézzel.

blog2.jpg

süti beállítások módosítása