Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Tripla sajtos Mac 'n' Cheese pirított kolbász karikákkal

Mit ettünk a hétvégén?

2019. október 08. - kovacs.netti
Ha nem próbálnék változatosan enni, akkor az étrendem nagy vonalakban tésztafélékből és töménytelen mennyiségű sajtból állna, mégis valahogy mac 'n' cheese-t még soha életemben nem csináltam és nem is ettem. Bár nálunk annyira nem is trendi, napi szinten jönnek az arcomba a receptek és képek a különböző variációkról. A hétvégén döntöttem, ki kell próbálni ezt is. Hogy ne legyen unalmas és barátom se szólja le egyből, kolbász karikákat sütöttem hozzá ropogósnak. 
blog_macandcheese.JPG
Hozzávalók:
  • 70 g vaj
  • 4 evőkanál liszt
  • 7 dl tej
  • 500 g szarvacska tészta
  • trappista sajt
  • füstölt trappista sajt
  • ementáli sajt
  • 2 csomag snack kolbász
  • fűszerek: só, bors, őrölt szerecsendió
Elkészítés:
A vajat felkockázzuk, megolvasztjuk, majd hozzáadjuk a lisztet, picit pirítjuk. Ezután sűrű kevergetés közben felöntjük tejjel. Próbáljunk ügyelni rá, hogy ne legyen csomós. Majd fűszerezzük kis sóval, több borssal és szerecsendióval.
blog6.jpg
Eközben megfőzzük a tésztát és lereszeljük a sajtokat. Mielőtt mindent összekevernénk a reszelt sajtot belekeverjük a besamelszerű masszába. Nem baj ha nem olvad el tökéletesen. A tésztát egy tepsibe szórjuk, ráöntjük a sajtos masszánkat és jól elkeverjük. Végül még egy nagy adag sajtot lereszelünk és a tetejére szórjuk. Irány az előremelegített sütő 180°C-on alul-felül sütési módban. Egészen addig sütjük, amíg a felső sajtréteg szépen rá nem pirul. Nem néztem az időt, de kb. fél órát lehetett bent.
blog6-001.jpg
Míg a tészta sül, elkészítjük a kolbi karikáinkat. Egy csomag csípős és egy csomag sima snack kolbászt vásároltunk, ezt felszeleteljük és egy pici olajon elkezdjük megpirítani. Végül elég sok zsír kisül belőle, úgyhogy ha elkészült célszerű kiszedni egy tányérra. Ízlés szerint lehet pirítani, nekünk közepes lett, picit ropog, de még puha is. Ha csak magamnak készítettem volna, biztos, hogy teljesen ropogósra sütöttem volna. 
blog6-002.jpg
Ha a tészta is elkészült, tálalhatunk. Viszonylag szépen lehet vágni és merni a tésztát, erre szórtuk a kolbikat. Hatalmas adag, több napra elegendő. Másnap kicsit megszívja magát, egyáltalán nem szárad ki, de masszívabb lesz. Akkor én majonézzel tuningoltam picit, de teljesen jó lett volna anélkül is. 
blog6-003.jpg
Bevallom őszintén, hogy annyira nem nyűgözött le, mint amennyire imádják ezt világszerte. Direkt nem írtam mennyiséget a sajtokhoz, mert úgy gondolom ez teljesen ízlés függő. Viszont én rengeteg sajttal készítettem és még így is azt kell, hogy mondjam, nekem ez picit unalmas. Oké-oké sajtos, de érezni, hogy besameles is. Amivel nincs baj, de unalmas. Nagyon jót ettünk belőle két napig, valószínűleg máskor is el fogom készíteni, de rendszer nem lesz belőle az tuti.
süti beállítások módosítása