Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Sajtos rúd

Sós rágcsálnivaló

2019. október 20. - kovacs.netti

Múlt vasárnap is meccsnézés volt a program, de rengeteg kaja volt otthon, úgyhogy tényleg csak valami rágcsálnivalót terveztem sütni. Bár nagyon uncsinak tartom a sajtos rudat, mint vendégvárót, de jobb ötlet híján kipróbáltam. Nem is szántam rá nagyobb erőfeszítést, az első receptet készítettem el, ami szembejött velem a Nosalty weboldalán. Kommentek alapján dupláztam az adagot, így 3 tepsi sajtos rúd készült összesen. Ugyan a délután folyamán lassacskán elmajszolgattuk a nagyját, legközelebb, ha csak 4 főre készítem, akkor bőven elég az eredeti receptben szereplő adag. Amúgy finom volt, de semmi több, mint egy sajtos rúd. 

sajtosrud1.JPG

Hozzávalók:

  • 560 g liszt
  • 360 g margarin
  • 1 kis doboz tejföl
  • 4 db tojássárgája + 1 teljes tojás kenéshez
  • 3 teáskanál só
  • 1 teáskanál sütőpor
  • sajt
Elkészítés:
A lisztet, sót és sütőport egy tálba öntjük, elkeverjük, majd hozzákockázzuk a vajat és elmorzsázzuk a liszttel. Hozzáadjuk a tejfölt és a tojássárgáját, összegyúrjuk.
sajtosrud2.jpg
Ezután kinyújtjuk tetszés szerinti vastagságúra a tésztát. Egy teljes tojást felverünk, megkenjük vele, majd sajtot reszelünk rá. Felszeleteljük, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. 
sajtosrud3.jpg
200°C-ra előmelegített sütőben sütjük 20 percig alul-felül sütési módban. És kész is. :)
sajtosrud4.jpg
süti beállítások módosítása