Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Fahéjas csiga

Mit sütöttem ma?

2019. október 22. - kovacs.netti

Tegnap rábukkantunk egy fahéjas csigás videóra és nagyon megkívántuk. Szerencsére a héten szabin vagyok,  úgyhogy gondoltam ma meglepem vele barátomat. Egyszerű édesség, kevés alapanyag szükséges hozzá és nagyon finom. Rendszeresítjük!

fahejascsiga0.JPG

Hozzávalók:

Tészta:

  • 300 ml tej (langyos)
  • 1 evőkanál kristálycukor
  • 1 tasak instant élesztő (7 g-os csomag)
  • 600 g liszt
  • fél evőkanál só
  • 3 evőkanál olaj
  • 2 tojássárgája

Töltelék:

  • margarin
  • 1 csomag fahéj
  • kristálycukor

Elkészítés:

A szokásos módon elkészítjük a kelt tésztát. Tejet langyosra melegítjük, hozzáadjuk a cukrot és az élesztőt. Elkevergetjük és félretesszük kicsit. A lisztet, sót, olajat és a tojássárgáját egy keverőtálba helyezzük, majd jön hozzá az élesztős tej is. Alaposan összegyúrjuk, majd lefedjük és hagyjuk kelni. Kb. másfél óra elteltével kinyújtjuk, megkenjük olvasztott margarinnal, majd megszórjuk kristálycukros fahéjjal. A fahéj-kristálycukor arány ízlés kérdése. Nem mértem le, de egy kis müzlis tálnyi kristálycukorhoz kevertem egy csomag fahéjt.

fahejas_csiga.jpg

Szorosan feltekerjük, majd ujjnyi vastagságú szeletekre vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk, hagyjuk picit még kelni, majd 200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük légkeveréses módban. 

fahejascsiga1.JPG

20 percig sütöttem, de kicsit kiszáradt, úgyhogy legközelebb negyed óra után kiszedem, mert már teljesen rendben volt akkor is. 

fahejascsiga2.JPG

süti beállítások módosítása