Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Lauren Beukes: Moxyland

Könyvértékelés

2018. október 22. - kovacs.netti

Szintén Coopos olcsó polcos szerzemény, mint a Zoo City volt. Kívánságlistás volt ez is és nagyon bizakodó voltam a Zoo City után és nem is bántam meg. Kicsit kaotikusabb, realistább, de mégis picit durvább, mint a már említett könyv. Majdnem egy hónapig húztam az elolvasását, így minden olvasásnál kicsit vissza kellett rázódnom, ez rontott az élményen, de összességében nagyon jó kis könyvnek tartom ezt is. Bírnék még erről a világról olvasni, vagy követni a szereplők történetét. Így a két könyv után azt kell mondjam megkedveltem az írónőt. Korábban nem igazán foglalkoztam a Tündöklő lányok és a Torzók műveivel (sőt nem is tudtam, hogy egy íróhoz kell kötni őket), de azt hiszem felkerülnek a kívánságlistámra. 

Szerző: Lauren Beukes

Könyv címe: Moxyland

Eredeti mű: Lauren Beukes: Moxyland

Fordító: Körmendi Ágnes

Oldalak száma: 312

Borító: puhatáblás, ragasztókötött

Kiadás éve: 2013

Kiadó: Ad Astra

ISBN: 9786155229213

Fülszöveg:

Vágod, ​mi folyik a világban? Azt hiszed, tudod, kié a valódi hatalom? Rohadtul fogalmad sincs róla. A Moxyland félelmetesen hiteles thriller a technológiai fejlődésről és az általa felemésztett szabadságról. Beukes Fokvárosának sokszínű világában underground mozgalmárok csapnak össze génmódosított harci kutyákkal, és feltörekvő celebek adják el reklámfelületnek a testüket nanotechnológiai designerdrogokért cserébe. Kendra, egy művészeti iskoláról kibukott fotós kísérleti marketingprogramra jelentkezik; Lerato, az ambiciózus programozó titkon át akar igazolni a multicégtől, amelynek dolgozik; Tendeka, a forrófejű aktivista egyre veszedelmesebb akciókat szervez, és Toby, a sármos blogger rájön, hogy a videojátékok, amikkel pénzért játszik, sokkal több mindent rejtenek, mint amit a látszat mutat… Négy fiatal története fonódik össze egy olyan világban, ahol a virtuális identitás legalább olyan fontos, mint a valódi. A lekapcsolás a rendszerről rosszabb a börtönnél is, valakinek mégis szembe kell szállnia a Kormányzat Rt-vel – kerül, amibe kerül.

Egészen eltalálták a fülszöveget, így utólag elolvasva. Először kicsit káoszos volt, mint amilyen végül a könyv is. Picit nehezen követtem az elején, hogy ki kicsoda, kinek mi a kapcsolata a másikkal és mi is ez az egész világ, amibe csöppentem. Viszont ahogy haladtam előre körvonalazódott minden. A szereplők nagyon kedvelhetőek az első pillanattól és érdekesek is, egészen sikerül megismerni őket. A kezdeti összezavarodottság után azt kell mondjam, hogy jól passzolt a könyvhöz, hogy több szereplő szemszögéből ismertük meg a történetet. Magában  a sztoriban nem éreztem ívet, kicsit csapongtunk egyik történésből a másikba, egyáltalán nem tudtam megítélni mikor fontos részlet egy-egy esemény, mikor pedig tök jelentéktelen. Végül a lezárással is úgy vagyok, hogy elfogadható, egészen lezárja, de mégis kapukat nyit. Ilyennek kell lennie egy lezárásnak, de... Valami hiány akkor is maradt bennem. Mindezek ellenére tényleg jó kis könyvről van szó, amit mindenképpen érdemes elolvasni. Egy igazi cyberpunk világ, amiről nem véletlen nem meséltem, muszáj elolvasni a könyvet, hogy igazán elképzelhessük. Amúgy kifejezetten elgondolkodtató és elképzelhető "jövőkép". Az Ad Astra kiadót is egyre jobban megkedvelem, kifogástalan a könyv kötése, szépen nyitogatható, nem törik meg, nem érezni, hogy gyengén tartana. Számomra tökéletes oldalszámú könyv, jó betűméret. 5 pontot adok ennek a könyvnek is.

5.jpg

(…) én mondom neked, az emberiség alapvetően rosszul van felépítve. Hibás a kódolásunk. Gyengék vagyunk. Esendőek. Meg kell nekünk mondani, mit csináljunk, kordában kell minket tartani.

A múlt csak visszahúzza az embert. Olyan, mint egy háló. Az a fajta, amibe belegabalyodik az ember, és megfullad.

Mert a dolgok csak akkor léteznek, ha dokumentálják őket, ha van képi bizonyíték.

moxyland.JPG

Borítókép és az információk a könyv Moly-os adatlapjáról származnak.

süti beállítások módosítása