Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Varga Kitti: Amikor lejár az idő

Könyvértékelés

2018. november 10. - kovacs.netti

Mint már azt az előrendeléses bejegyzésemben is említettem egyből belekezdtem a könyvbe, amint átvettem. Egy kis anyaféle mézes krémes majszolása közben gyorsan a végére is értem. Hirtelen ötlettől vezérelt előrendelés volt, nem volt túl bizalomgerjesztő a borító és az írót sem ismertem. Sőt, mint ahogy írtam is, előítéletes vagyok a magyar írókkal, pedig biztos, hogy arányaiban ugyanannyi rossz magyar könyvet olvastam, mint amennyi külföldi író tollából származót. Szóval nem tudom miért, de mindig tartok tőle. Ez egy kifejezetten kellemes csalódás volt. Biztos vagyok benne, ha egy újabb könyve jelenik meg az írónőnek, akkor tuti előrendelem. 

SzerzőVarga Kitti

Könyv címeAmikor ​lejár az idő

Oldalak száma: 224

Borítópuhatáblás, ragasztókötött

Kiadás éve: 2018

Kiadó: K.u.K. / Lapkiadó

ISBN: 9786155361791

Fülszöveg:

Mit tennél, ha egy olyan világba születnél, ahol minden ember egyformán látja a saját és mások halálának időpontját? Ha létezésed minden egyes pillanatát beárnyékolná annak a napnak a dátuma, amikor számodra minden véget ér? – teszi fel a kérdést Kymin, aki az életén átvezetve cáfolja meg az olvasó nyilvánvalónak tűnő válaszait.

Kymin huszonnégy éves lány, a feje felett lebegő számok azt mutatják, hogy egy év két hónap tizenöt óra és nyolc perc van még hátra az életéből, amit arra áldoz, hogy megmentse magát.

A regény világában minden ember fölött ott lebeg a halála időpontja, de a főhőssel ellentétben a legtöbbjük nem küzd ellene, természetesnek veszi. Ezek a számok határozzák meg az életüket. Az iskolai tantervet, a munkavállalást, a párválasztást, de még az olyan hétköznapi cselekedeteiket is, mint az ügyintézés vagy a bevásárlás.

Kymin úgy dönt: nem nyugszik bele a sorsába…

Nem is tudom hol kezdjem, talán a borítónál. Szegényke nagyon gyengére sikerült, ha csak ezt látnám meg valahol, biztos vagyok benne, hogy le se venném a polcról. Mivel a kiadó is teljesen ismeretlen volt számomra, a minőségében sem voltam biztos. De amikor megérkezett az előrendelésem láttam, hogy strapabíró kis könyv. Picike, amit imádok. Szépen, könnyen lehet kinyitni, egyáltalán nincs az az érzésem, hogy akár a borító megtörik, akár a kötésnek esik baja és még vigyáznom sem kellett olvasás közben arra, hogy hogyan tartom, mennyire nyitom ki. Nagyon kényelmes volt a betűméret is. A kis méret, nagy betűk miatt az 224 oldal is csalóka, elég rövid kis történet. Viszont imádtam! A fülszövegből megismert alaphelyzet kicsit elcsépeltnek tűnt, de egészen más szemszögből vázolja az egészet, mint az eddig olvasottak. A történetet nem mondanám sem izgalmasnak, sem pörgősnek, de ez a legkisebb mértékben sem ront az élvezeti értékén. Inkább elgondolkodtat a könyv sok mindenen. A kevés szóval éppen eleget mond. Szereplőket is kedveltem végig. Nem is tudnék hibát mondani. Egy ilyen rövidke könyvtől nem is várnék többet. Élvezhető, szerethető, érdekes, elgondolkodtató. A borító felett szemet hunyok  és akkor nincs is kérdés: 5 pontot kap az 5-ből. Szívesen ajánlom bárkinek nemtől, kortól, érdeklődési körtől független, ha pár órás élvezetes ki olvasásra vágyik. 

5.jpg

Fura dolog, amikor megkérdik az embertől, hogy az eddigi élete során mi volt a legszebb, legboldogabb emléke. Elkezd gondolkodni, kutat az emlékek között, és a végén szégyenkezve állapítja meg, hogy nem tudja. De miért nem? Talán azon egyszerű okból, amiért én sem tudom. Mert sosem a jelenben éltem. Érdekes gondolkodású lényeg vagyunk mi, emberek. A holnapban élünk, miközben nincs jelenünk és a múltra hivatkozunk.

Ha egy nap arra ébredsz majd, hogy boldog vagy, ne kutass tovább, mert minden más utáni vágyódás csak telhetetlenségből fakadó időpazarlás.

Erre szoktuk mi mondani, hogy a halál olyan, mint egy jó vendég. A vártnál előbb érkezhet, de sohasem késik.

konyv2.JPG

A borítókép és az információk a könyvről a Moly-os adatlapjáról származnak.

süti beállítások módosítása