Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Édes fonott kalács

Mit sütöttem a héten?

2019. február 02. - kovacs.netti

fonott_kalacs_5.JPG

A magyaros töltött fonott kalács nagy sikerén felbátorodva édessel is megpróbálkoztam. Elsősorban barátom kérése volt, aki az édes kalácsokat jobban kedveli, de én is kívántam, úgyhogy a héten meg is csináltam. Jól sikerült, el is fogyott, pedig megint gigászi adagot készítettem. A már említett kalács receptjén nem sokat változtattam, kicsit több cukor került a tésztába és hát értelemszerűen a tölteléket lecseréltem, az egyik kakaós lett, a másik áfonyás.

Hozzávalók:

Tészta:

  • 600 ml tej (langyos)
  • 4 púpos evőkanál kristálycukor
  • 2 tasak instant élesztő (7 g-os csomag)
  • 1 kg liszt
  • 1 evőkanál só
  • 6 evőkanál olaj
  • 4 tojássárgája + 2 tojás (kenéshez)

Töltelék:

  • kakaópor + kristálycukor ízlés szerint kikeverve
  • áfonya öntet

Elkészítés:

A tésztát pár órával korábban elkészítjük. Tejet langyosra melegítjük, hozzáadjuk a 4 púpos evőkanál cukrot és a 2 tasak élesztőt. Elkevergetjük és félretesszük kicsit. A lisztet, sót, olajat és a tojássárgáját egy keverőtálba helyezzük, majd jön hozzá az élesztős tej is. Alaposan összegyúrjuk, majd lefedjük és hagyjuk kelni. 1-2 óra alatt szépen megnő, felhasználás előtt kivesszük, átgyúrjuk. Mivel most két kalácsot készítettem, ezért először elfelezzük a tésztát. Az egyik felet félre tesszük, letakarjuk, a másikat pedig három részre osztjuk és elkezdjük a töltést.

fonott_kalacs_1.jpg

Mindhárom tésztát kinyújtjuk hosszúkásra és beleszórjuk a kakaóport. Mivel nem folyt ki, így többet is mernék bele tenni következő alkalommal. Összezárjuk a hengereket, sütőpapíros tepsibe tesszük, a végüket összetapasztjuk és összefonjuk, végét ismét egybe tapasztjuk. A tésztánk másik felét is felharmadoljuk, nyújtjuk és meglocsoljuk az áfonya öntettel. Na ez viszont egy az egyben kifolyt, úgyhogy legközelebb tuti kevesebbet tennék bele. Összezárjuk, a másik mellé tesszük a hengereket és ezt is összefonjuk. Két tojást felverünk, majd bekenjük vele a fonott kalácsokat.

fonott_kalacs_2.jpg

Elvileg az lett volna a terv, mint múltkor, hogy 200°C-ra előmelegített sütőbe tesszük alul-felül sütési móddal, majd 5-10 perc után levesszük 180°C-ra. Na ez utóbbi teljesen kiment a fejemből, mivel ismét vendégeink voltak és nem koncentráltam eléggé. 200°C-on sült 30 percig és tökéletes lett így is. Kicsit talán barnább lett kívül, illetve hát majdnem fele annyi idő alatt kész lett, de ezen felül nem volt különbség, nagyon kellemes állagú lett. Több napig ettük és nem száradt ki. Sajnos egyből rákaptunk úgyhogy nem készült róla kép sütés után, de készítettem több képet már megvágva. Fogyaszthatjuk kakaóval megszórva, vagy akár lekvárral még megkenve, de magában is rettentő finom.

fonott_kalacs_3.jpg

fonott_kalacs_4.jpg

süti beállítások módosítása