Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

Áfonyás-túrós sütemény

Mit sütöttem múlt hétvégén?

2019. február 17. - kovacs.netti

a12.JPG

A neten nézelődve bukkantam rá erre az áfonyás-túrós süti receptre és nagyon megtetszett. Múlt hétvégén el is készítettem, bár nem teljesen úgy, ahogy az eredeti recept írta, de szuper jó lett. Nem vagyok oda a túrós sütikért, ez mégis ízlett, barátomnál még nagyobb sikert aratott. 

Hozzávalók:

  • 14 púpos evőkanál liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 csipet só
  • 100 g margarin
  • 10 púpos evőkanál kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 6 tojás
  • 500 g túró
  • 10 csapott evőkanál tejföl
  • 1 db citrom héja + leve
  • 150-200 g áfonya (fagyasztottat használtam)
  • porcukor (szóráshoz)

Elkészítés:

A cukrokat és a margarint egy keverőtálba helyezzük, összekeverjük kicsit, hozzáadjuk a 6 tojást és alaposan összekeverjük, felverjük egy mixer segítségével. A lisztet, két csipet sót és a sütőport alaposan összekeverjük, majd a masszához öntjük, belekanalazzuk a tejfölt és ismét alaposan elkeverjük. Végül hozzáadjuk a túrót, belereszeljük a citromunk héját, majd a levét is belefacsarjuk, egy utolsó keverés és kész is a tésztánk.

afonya_1.jpg

Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, majd beleöntjük a tésztamasszát. Az előzőleg kiolvasztott áfonyát rászórjuk. Mivel elég sűrű a krém lehet, hogy rá kell segíteni kicsit, hogy mélyebbre is kerüljenek szemek. Óvatosan összekevertem a masszát és a gyümölcsöt, és így tök jól is nézett ki. :) 180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük, alul-felül sütési módban. 30 perc után végeztem egy tűpróbát és még kb. 15 percet sült. 

afonya_2.jpg

Ha elkészült, hagyjuk kihűlni, majd porcukorral megszórjuk és már szeletelhetjük is.

afonya_3.jpg

Nagyon kellemes ízvilágú, könnyed sütemény. Nem túl édes, nem túl habos, egyáltalán nem száraz és másnap is pont ugyanolyan jó, mint frissen. Egyszerű elkészíteni és ebből az adagból teljesen elfogyasztható mennyiség készül. Miközben a süti a sütőben sült, készítettem kekszgolyókat is, hogy a kakaós édesség se maradjon el. :)

a13.JPG

süti beállítások módosítása