Minden, ami érdekel, eszembe jut vagy történik velem.

Mizu velem...

Mizu velem...

2018-as kedvencek könyv fronton

Book Tag

2018. december 27. - kovacs.netti

Bár idén sajnos nem olvastam el annyi könyvet, amennyit szerettem volna, mégis úgy gondolom, hogy összegezni kellene az évet. A 2018-as kihívás szerintem erre tökéletesen megfelel.

1. Legjobb könyv, amit eddig 2018-ban olvastam

Brandon Hackett: Xeno

Kétség sem férhet hozzá, hogy a Xeno volt a legjobb könyv, amit 2018-ban olvastam. Brandon Hackett stílusa annyira az, amit én igazán élvezhetőnek tartok. Nem szeretném bővebben kifejteni, a bejegyzést róla >itt< találjátok.

2. Legjobb folytatás, amit eddig 2018-ban olvastam

Ally Condie: Reached ​– Célhoz érve

Korábbi évben elkezdett sorozat folyatásaként egyedül Lissa Price: Leszámolás című könyvét olvastam, de erre semmiképp sem mondanám, hogy legjobb folytatás, így nem ezt hoznám. Viszont belekezdtem pár új sorozatba, illetve olvastam folytatásukat, ezek közül emelném ki Ally Condie: Reached ​– Célhoz érve című könyvét, ami a Matched trilógia befejező része. Elolvasása után az értékelést írtam Moly-ra.

Tökéletes befejezése egy trilógiának. Rengeteget fejlődött a történet, a szereplők és az egész világ. Szinte össze se tudom hasonlítani az első könyvvel. Izgalmas, szépen mesélő, szerethető karakterekkel, érdekes összefüggésekkel. Érdemes végig olvasni a trilógiát, mert oldalról oldalra élvezhetőbb.

2018.04.01.

3. Egy új megjelenés a várólistámon

Nem vezetek várólistát.

4. Legjobban várt megjelenés az év második felére

Alex White: Hidegkohó

Nagyon kedvelem az Alien filmeket és a könyveket is elkezdtem elolvasni. Igyekszem beszerezni minél többet belőlük, így nem volt kérdés, hogy előrendeljem a Hidegkohót. Már csak a borítóba is beleszerettem. Sajnos még nem olvastam, de remélem minél hamarabb sorra kerül.

5. Legnagyobb csalódás

Miklya Anna: Dühös ​nemzedék

Ebben az évben nagyon szerencsésen válogattam olvasnivalót, mert nem hogy legnagyobb csalódás, de még kisebb csalódások se nagyon voltak. Viszont a jelenlegi olvasott könyvem, a Dühös nemzedék eddig nagy csalódás. A nyelvezete, az ötletek, a világkép nagyon nem működik. Bár még csak a negyedét olvastam csak el. Ennek ellenére sajna nem számítok javulásra, mert még ha egy jó kis sztori is sül ki belőle, akkor sem javít az alap dolgokon.

6. Legnagyobb meglepetés

Varga Kitti: Amikor ​lejár az idő

Hatalmas pozitív csalódás volt. Az értékelést >itt< találjátok.

7. Kedvenc új író

Egyértelműen Kim Stanley Robinson. Bár még 2017 decemberében kezdtem el olvasni a New ​York 2140-t, végül januárban fejeztem be, majd elolvastam az Aurora-t is. Kifejezetten tetszik az író stílusa. Beszereztem a Vörös Holdat is, de annak még nem álltam neki.

Megemlíteném még Lauren Beukes-t is, akinek Zoo City és Moxyland című könyveit olvastam idén és nagyon egyedi világokba kalauzolt. Szívesen olvasnék tőle mást is.

8. Legújabb képzeletbeli szerelmem

Amelia és James - Ház a tó mélyén

Nem szoktak olvasmányokból képzeletbeli szerelmeim lenni, de ha más szemszögből közelítem meg a kérdést, kedvenc párjaim ki szoktak alakulni. Idén a Ház ​a tó mélyén könyv két főszereplőjének párosát kedveltem meg. Fiatalok, lelkesek, kíváncsiak, szerethetőek. Emellett a könyv sem volt rossz. Elolvasása után az alábbi értékelést írtam róla Molyon.

Nem túl ifjúsági, nem túl horror, nem túl romantikus, nem mélyül el a részletekben, hanem ezekből pont annyi, amennyi kell. Kellemes olvasmány, amin végig izgulhatunk egy kicsit. Egy délutános könyv, kár lenne kihagyni.

2018.05.14.

9. Legújabb kedvenc karakter

Dr. Olga Ballard - Brandon Hackett: Xeno

Itt sem kellett gondolkodni. Roppant megnyerő, kedvelhető főszereplő, akinek eszméivel, értékeivel nagyon tudok azonosulni. Mindig vannak olyan szereplők, akikkel el tudnám képzelni, hogy leülök beszélgetni. Na ő pont ilyen.

10. Egy könyv, ami megríkatott

Érdekes, de idén ilyenre nem emlékszem. Többször is átnéztem az idei olvasmánylistám, de így visszagondolva tényleg nem emlékszem, hogy bármelyik is megríkatott volna. Egyáltalán nem ilyen jellegű könyveket olvastam idén.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett

Göthe Salmander: Legendás ​állatok és megfigyelésük (illusztrált kiadás)

Karácsonyra megkaptam az illusztrált Legendás állatok és megfigyelésük könyvet és olyan mértékben kész vagyok tőle, hogy el sem tudom mondani… Imádom az összes eddig megjelent illusztrált Harry Potter könyvet, de ez messze a legszebb és legérdekesebb. Karácsonyi kívánságlistás volt, de előtte boltban sosem lapoztam bele, így igazán magával ragadott, amikor először tüzetesebben néztem végig. Még egyelőre elolvasni nem volt időm, de biztosan hamar sor kerül rá, mert kíváncsi vagyok rettentően. Viszont talán ez a könyv tett a legboldogabbá idén.

Molnár Giajjenno Ádám: Nyughatatlan - Az AK26 story

Ehhez a ponthoz meg kell említenem a Nyughatatlant is, amit szintén nem olvastam még el, de nagyon vártam a megjelenését. Elég régóta AK26 fan vagyok és kifejezetten érdekel kik is ezek a srácok és hogy mit lehet róluk tudni.

12. Kedvenc könyvadaptáció, amit ebben az évben láttam

Kellemetlen kérdés, mert csupa olyan adaptációt láttam idén, aminek nem olvastam még el a könyvverzióját. Legjobban talán a Vörös Veréb tetszett, de sajna a könyvvel nem tudom összehasonlítani.

13. Legszebb könyv, amit kaptam/vettem az évben

Neal Stephenson, Nicole Galland: A ​D.O.D.O. felemelkedése és bukása

Szívem szerint ide is a Legendás állatok és megfigyelésük illusztrált változatát írnám, de kaptam/vettem még gyönyörű könyveket, úgyhogy van miből szemezni. Karácsonyi ajándék volt például A ​D.O.D.O. felemelkedése és bukása című könyv, amiért teljesen odavagyok. Valószínűleg ő lesz az első kiválasztott a karácsonyi könyvek közül, amit elolvasok. A borítója pedig annyira az én ízlésem, hogy jobb nem is kellene. Rohadt jók a színek és a formák. Telitalálat.

14. Kedvenc értékelés, amit az idén írtam

Varga Kitti Amikor ​lejár az idő című könyvének értékelését kedveltem nagyon. Nem azért mert olyan hosszú vagy részletes lenne, hanem mert úgy éreztem, hogy tényleg érdemes róla véleményt írni. Frissen megjelenés után olvastam el, nem egy agyonreklámozott könyv, emellett magyar könyv, amikkel sokan előítéletesek, viszont tényleg egy kifejezetten jó kis könyv. Jó érzés volt leírni ezt, hogy eljusson más emberekhez is.

15. Könyvek, amiket még ebben az évben el szeretnék olvasni

Mint már említettem korábban jelenleg épp a Miklya Anna: Dühös ​nemzedék könyvet olvasom, ezt mindenképp be szeretném fejezni, lehetőleg már holnap, hogy nekiállhassak a karácsonyi könyveknek. Azok közül először Neal Stephenson, Nicole Galland: A ​D.O.D.O. felemelkedése és bukása könyvnek fogok nekiállni, és jó lenne még idén elolvasni. Másra már biztosan nem marad idő.

Hát talán ennyi is lett volna ez a book tag. Remélem jövőre sikerül még több könyvet elolvasnom és még rengeteg új kedvencet találok. :)

A képek Pinterest-ről és Moly-ról származnak.

süti beállítások módosítása